Belföld

Hoffmann terve: erkölcs és több hittan vár a diákokra

A KDNP-s oktatási államtitkár azt mondta: szankcionálják majd azokat az iskolákat, ahol ezt nem veszik figyelembe.

Az oktatási államtitkár szerint előtérbe kell helyezni az erkölcsöt és az etikát az oktatásban. Hoffmann Rózsa a keresztény civil szervezetek negyedik országos fórumán szólalt fel a Parlamentben. Erkölcsös társadalmat erkölcsi analfabétákkal nem lehet építeni – fogalmazott a kereszténydemokrata politikus.

Hoffmann szerint fontos eszköz lesz az etika- és hittanoktatás erősítése. Ez nem kötelező hittant jelent, de “arra ügyelni fogunk”, hogy erősítsük annak oktatását az állami iskolákban is – emelte ki Hoffmann Rózsa. Szavai szerint: etikaoktatás mindenütt lesz majd.

Kitért arra is, hogy szankcionálni kívánják azokat az iskolákat, amelyek valamilyen oknál fogva “ezt szőnyeg alá akarják söpörni”.

Hoffmann Rózsa fontosnak tartotta és lépések sorozatát helyezte kilátásba, hogy a pedagógusok kiválasztásában, képzésében az etikai tartalom és szakmai alkalmasság megjelenjen: “Ki merem azt mondani, hogy el lehet küldeni a pályáról szakmai alkalmatlanság okán azt a pedagógust, aki (…) pornográf képeit a világhálón mutogatja” – jelentette ki az oktatási államtitkár.

Elmondta azt is: minden eszközt megadnak, hogy az egyházi iskolák száma gyarapodjék. Jelezte ugyanakkor, hogy nem híve annak, hogy “csak a formális egyházi iskolák” száma növekedjen. Olyan egyházi iskolákra van szükség, ahol a hitüket mélyen megélő, azt tisztességen gyakorló tanárok a jó erkölcsre is tanítják a gyermekeket – mondta Hoffmann Rózsa.

Kitért arra is, hogy az a belső értékvesztés, ami összekeveri a hazugságot az igazsággal, a tekintélyt, tiszteletet nem ismeri, és áthatotta az elmúlt húsz évben a társadalmat, érintette az iskolákat is.

Az államtitkár kifejezetten pedagógiai jellegű oknak nevezte, hogy az elmúlt évtizedekben csak a mérhetőt díjazták az iskolákban, csak azt tekintették iskolai eredménynek, ami számokban, mértékegységekben kifejezhetők. A különböző mérések, amelyek a közoktatásban megjelentek hasznosak, de a gyermek erkölcsi fejlődése számokban nem mérhető – véli Hoffmann.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik