Óbuda támogatja az úgynevezett budai fonódó villamosprojektet: az önkormányzat közleménye szerint a projekt a személygépjármű-forgalommal szemben növelné a közösségi közlekedés vonzerejét, a 17-es villamosvonal felújítása pedig az újlaki városrehabilitáció számára rendkívül fontos.
Mint írták, a 19-es és a 41-es villamos is Óbudáig közlekedne, ezzel létrejönne az észak-déli közlekedési tengely, amely a III. kerületben élők utazását jelentős mértékben könnyebbé, kényelmesebbé tenné. Óbuda-Békásmegyer kész megadni minden segítséget a vita mielőbbi rendezése érdekében – közölte az önkormányzat.
A budai villamosvonalakat összekötő projekt mintegy 6 milliárd forintba kerülne. Az összeg jelentős részét, 5 milliárd forintot az Európai Unió finanszírozná, amennyiben azonban a II. kerület március 31-ig nem adja ki az építkezéshez szükséges hozzájárulásokat, akkor elvész a támogatás.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) múlt héten közölte, hogy a II. kerület továbbra sem adta meg hozzájárulását az építési engedélyhez, és a kerület nem válaszol a megkeresésekre. A városrész vezetése erre úgy reagált, hogy minden megkeresésre válaszoltak, szakmai kifogásaik pedig nem változtak, de nem sorolták fel azok mibenlétét.
György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes hétfőn azt mondta: a projekt akadályoztatása nemcsak Budának, de egész Budapestnek káros. A Magyar Hírlap hétfői számában Láng Zsolt ezzel szemben úgy vélekedett: nemcsak a kerület, de egész Buda számára évtizedekre káros lehet az elképzelés, ezért nem támogatják azt. Szerinte nem veszik el a támogatási pénz, hiszen – mint mondta – a jelenlegi, jóval nagyobb keret 2013-ig bármilyen közösségi közlekedési fejlesztést célzó projekt rendelkezésére áll