A fideszes politikus hétfői sajtótájékoztatóján azt mondta: az elmúlt napokban olyan vádakkal illették Tarlós István főpolgármestert, amelyek minden alapot nélkülöznek, sértőek, és méltatlan egy kerületi polgármesterhez ez a fajta megfogalmazás. György István kitért arra is, hogy azok az érvek, amelyeket a II. kerület a beruházás ellen vet fel, már Demszky Gábor hivatalát is megjárták. Akkor azokra válaszoltak, majd más kontextusban újra feltűntek a kifogások. Bizonyos kerületi kéréseket viszont beépítettek a koncepcióba – tette hozzá a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes.
Mint mondta, a II. kerület részben a rá eső plusz környezetterhelés miatt aggódik, és nem győzték meg őket a szimulációk, tanulmányok sem. Ezzel kapcsolatban György István hangsúlyozta, nincs olyan beruházás, amely ne járna bizonyos fokú hátrányokkal, de összbudapesti érdekeket kell figyelembe venni.
A főpolgármester-helyettes cáfolta azt az állítást, hogy nem volt olyan, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) által szabott határidő, ami a források elvesztésével jár. Kijelentette: az NFÜ először 2010. december 31-ig adott határidőt, majd ezt kitolta ez év március 31-re, de az a végső határidő. Ha addig nem történik változás, akkor más projektekre költik a támogatási összeget.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a sajtótájékoztatón azt mondta, az eddigi kerületi észrevételeket áttekintették, és a főváros igyekezett kompromisszumos megoldást találni. Vállalták például a 17-es villamosvonal teljes felújítását, amelyre jó eséllyel kaphatnak akár 85 százalékos uniós támogatást is. Az első becslések szerint 8 milliárd forintba kerülhet a vonal teljes rekonstrukciója – mondta.