Pár éve még a Fidesz jezsuitájaként emlegették Rogán Antal. Huszonévesen osztotta az észt, ütött-vágott, kommunistázott – ahogy a főnök parancsolta neki. Önbizalomnak sem volt híján: az ezredforduló táján azt nyilatkozta, hogy egy évtized múlva akár miniszterelnök is lehet belőle.
Az Orbán-kormány 2002-es bukására kellően leamortizálta magát, ekkor jó időre háttérbe vonult, átgondolta, mihez is kezdjen magával.
Visszatérte óta egész más arcát mutatja a médiának – gyanítjuk, nemcsak az imidzs, a mögötte lévő ember is alaposan megváltozott. Tudatosan formálja a róla alakuló képet, amihez nem szégyelli használni a bulvármédiát. Már 2003-ban felismerte az efféle kommunikáció jelentőségét.
Ahogy az annak idején a Magyar Hírlapnak adott interjújában mondta: „Azok a szavazók, akik nem számítanak a pártok törzsszavazói közé, csak leegyszerűsített bulvár üzenetekkel érhetők el.” Majd a következő bekezdésben elítélte ezt a jelenséget.
A következő években viszont már nem.
>>” alt=”Tovább >>>” border=”0″>
Tovább >>>
A legkorábbi bulvárhírek megromló, majd felbomló házasságáról, embercsempész gyanúba keveredő unokatestvéréről szóltak. Aztán 2005-ben „Tóni” felismerte a bulvárban rejlő lehetőséget, és jöttek a vélhetően saját maga generálta „kedves sztorik”. Az új szerelmével, Cilivel alakuló kapcsolat történéseiről, az első közös megjelenésről, az eljegyzésről, a táncórákról, a lagziról, a nászajándékról, a gyermekáldásról, szóval mindenről beszámolt a sajtó. Rogán pedig készséggel tájékoztatott a fejleményekről, és elégedetten nyugtázhatta, hogy a korábbi jezsuita imidzst lassan az érzelmes, családcentrikus „hétköznapi ember” képe váltja.
A rogániádák nemcsak fotókon és cikkekben jelentek meg, hanem tévében is. A polgármester a Szulák-showban mutatta be szerelmét, majd közösen ellátogattak a „Mr és Mrs” című vetélkedőbe. Ráadásul olyan pszeudo-hírek is színesítették a Rogán-família opuszát, mint szeretett kutyájuk elvesztése és megtalálása, a Lyme-kór fenyegetése. Sőt, a politikus megjelent a Playboy hasábjain is.
Lehet rajta megbotránkozni, ki lehet röhögni, de az elvitathatatlan, hogy működik a koncepció. Ennek legfőbb jele, hogy idén októberben az országos átlagnál nagyobbat nyerve ismét polgármesterséget nyert a Belvárosban.
>>” alt=”Még több Rogán >>>” border=”0″>
Még több Rogán >>>
Most pedig itt egy lista, a menő magyarok listája, ami hazai kreatív fiatalokat sorol főként a divatvilágból (sminkesek, fodrászok, fotósok, modellek), és a budapesti undergroundból (zenészek, videoklip-rendezők, dj-k, partyszervezők). Ebben a mezőnyben Rogán az első politikus. A cím adományozói a polgármester érdemeiként a Fashion Street és a NOBU Budapest tető alá hozásánál játszott szerepét emelik ki, valamint a „coolságot”. A szerkesztők szerint Rogán megjeleníti a „nyitott, divatos, laza belvárosi fiatal karakterét”.
Mindez annak köszönhető, hogy Rogán az imidzsépítés részeként ráhajtott a politika iránt kevéssé érdeklődő fiatalokra. Többnapos alternatív zenei fesztivált engedett a Belvárosba, támogatja a bérkerékpár-rendszert, igyekszik szót érteni a gördeszkásokkal , ügyes, hasznos.
Celeb lett belőle. Immár papírja is van róla.