Belföld

Kötelezős kampányőrültségek

Lassan vége a kötelezős kampánynak, fellélegezhetnek az autósok. Szinte minden módszert bevettek ugyanis idén az érintettek. Akár tízmillió forintos nyereményt is ígértek, vagy ledobtak egy autót a magasból, mindegy csak fenntartsák az érdeklődést.

Az egyik alkusz kimutatása szerint a versenyben a szolgáltatók százmilliónál többet költöttek különféle módon megszerezhető ajándékokra, összességében pedig 3 milliárd forintot, hogy kellő aktivitásra sarkallják ügyfeleiket.

A CLB Független Biztosítási Alkusz szerint például novemberben csaknem kétszázötvenezer lehet azoknak “szerencsevadászoknak” a száma, akiket befolyásolni akartak Fortuna kegyeivel. A választék bőséges volt: tízmillió forintot, esetleg egy személygépkocsit sorsoltak ki új ügyfeleik között, máshol megnyerhető 100 ezer forintos autógumi vásárlási utalvánnyal kecsegtették az autósokat, de olyan szolgáltató is akadt, amelyik 500 liter benzint, LCD televíziót, vagy mobiltelefont kínált a szerződések mellé.

A biztosítók ezerféle praktikát bevetettek az ügyfeleik megtartása érdekében is. Sok biztosító úgy választott ügyfélmegtartó stratégiát, hogy a kiküldött díjértesítőikben jelentősen alacsonyabb díjakat ajánlanak az eddig fizetettnél. Az ügyfelek jelentős része a megajánlott 10-15 százaléknyi díjcsökkenést hajlamos elfogadni, pedig kis utánajárással – akár ugyanannál a biztosítónál – legalább kétszer akkora összeget is spórolhatna.

Furcsa kérdések

Több biztosító is azzal borzolta a kedélyeket, hogy drágábban számol azoknak, akiknek fiatal felnőtt hozzátartozójuk van. A többség online alkuszokon keresztül köti meg biztosítási szerződését, azonban ezeken a portálokon nem feltétlen derül ki, melyik biztosító milyen feltételek teljesülése miatt büntet vagy jutalmaz. Így például arról a kérdésről, hogy „van-e a családban 17-24 év közötti közeli hozzátartozó” csak akkor derül ki, melyik biztosító nem díjazza a gyerekes klienst, ha mind a két esettel számolva kalkulálunk. (Ha ezt megtesszük, akkor hamar világos lesz, melyik két cég nem rajong a fiatal jogsival rendelkező hozzátartozókért.) A biztosító egyébként bármit kérdezhet és kalkulálhat annak kiderítése érdekében, hogy megéri-e neki szerződni.

14 biztosító ajánlatait vizsgálta a CLB.hu

14 biztosító ajánlatait vizsgálta a CLB.hu

A MABISZ is beszállt

A kampány odáig „fajult”, hogy a Magyar Biztosítók Szövetsége a MABISZ ugyan biztosításközvetítői tevékenységet nem végez mégis szükségét érezte, hogy elindítsa a saját kalkulátorát. A Díjnavigátorban megjelenő díjak hitelességét maguk a biztosítók garantálják – ígérték. A kalkulátor egyet tud a többihez képes a biztosítók online ajánlatait is tartalmazza. A Díjnavigátorról közvetlenül át lehet linkelni a választott biztosító honlapjára, ahol szerződést köthet, illetve a további részletek felől tájékozódhat.
Hogy összességében ki és milyen lóra tett az hamarosan kiderül, de előzetes elemzések alapján úgy tűnik és a Genertel friss elemzése szerint úgy tűnik, több biztosítótársaság tévesen taktikázott, amikor úgy döntött: extrém alacsony árakkal igyekszik minél nagyobb ügyfélkörre szert tenni az alkuszok oldalain kalkulálók közül. A KGFB kampányidőszak eddigi eredményei szerint az alkuszoknál váltók nem választják a legolcsóbb ajánlatokat.

Ha a jelenség okait firtatjuk, akkor az a valószínű, hogy a korábbi évek rossz tapasztalataiból okulva – például MÁV ÁBE csődje – az autósok egyre kevésbé bíznak a dömpingárakkal dolgozó társaságokban. Sok autósnak okozott gondot, hogy KGFB biztosítója a kampányidőszakot követő évben fizetésképtelenné vált, és ezért egy-egy balesetet követően polgári peres eljárásban követelték tőle az okozott kár megtérítését – írja a direktbiztosító elemzése.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik