A gazdaság jelenlegi teherbíró képessége és a meglévő úthálózat leromlott állapota miatt a következő években a felújítás élvez elsőbbséget – mondta a Nemzeti Közlekedési Napok – A hazai közlekedés következő 20 éve című konferencián az infrastruktúráért felelős államtitkár Siófokon. Völner Pál hozzátette: a középtávú fejlesztési lehetőségek az új utak építésére viszonylag szűkösen rendelkezésre álló források ésszerű, hatékony felhasználása mellett is korlátozottak. Egy kiszámítható jövőképet biztosító hosszú távú program meghirdetése a 2013 utáni időszakra vonatkozó részletes fejlesztési elképzelések hiánya, a jelentősebb útberuházások 7-10 éves előkészítési időigénye miatt is indokolt – hangsúlyozta az államtitkár.
A távlati úthálózat-fejlesztési program szakmai javaslatának társadalmi egyeztetése a régiós és megyei testületek bevonásával rövidesen megkezdődik. A programtervezet a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) honlapján teszik közzé hamarosan. A folyamatot lezáró kormánydöntést követően kezdődhet meg az elsők közé rangsorolt beruházások tervezési előkészítése – tette hozzá az államtitkár.