Ho Hua-vu, a vasútügyi minisztérium vezető mérnöke a közép-kínai Hupej tartomány közigazgatási központjában tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy már a jelenlegi fejlesztési fázis utolsó szakaszában lévő 400-500 km/órás sebességre képes rendszereknél is gyorsabb vonalak tervezését is elkezdik.
Szeptemberi adatok szerint Kínában a világrekordnak számító 7055 kilométeren közlekednek már az óránkénti 380 kilométeres utazósebességre tervezett szerelvények. Ennek a nagysebességű hálózatnak a hossza a tervek szerint 2012-re éri el az 1300 kilométert.
A kínai fejlesztésű CRH380A típusú szerelvény egy szeptemberi teszt során 416,6 km/órás sebességet ért el, és ezzel új rekordot állított fel a hagyományos pályán közlekedő nagysebességű vasutak történelmében.
A nagysebességű villamos motorvonatok abszolút sebességrekordját 574,8 km/órás sebességgel továbbra is a francia TGV vonatok legújabb generációja, az AGV tartja, ám biztonsági okokból ezek a szerelvények legfeljebb 360 km/órás sebességgel közlekedhetnek.
A Sanghaj és Hangcsou között épült új pályán viszont a tesztüzem után is tartani akarják az óránkénti 400 kilométer feletti utazósebességet.