A Levegő Munkacsoport szakértői szerint csaknem félmillióan indulnak útnak minden nap Budapesten: ez az oka a szokásos reggeli dugóknak. Horváth Csaba, az MSZP főpolgármester-jelöltje májusban felvetette, hogy legyen ingyenes a tömegközlekedés, és mindezt a parkolási és a dugódíjból finanszírozzák. Szerinte ezzel lehetne csökkenteni az autók számát.
Dugódíjról beszélt szerdán György István is, akit a Fidesz győzelme esetén a főpolgármester-helyettesi székbe ültetne. A díjat egy új szervezet, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-t szedné be: hogy kinek kellene fizetnie, mennyit, mikortól és hogyan, egyelőre nem árulják el.
Jávor Benedek, az LMP főpolgármester-jelöltje szerinte is jó ötlet a dugódíj, bár ők másképp is harcolnának a nagy autóforgalom ellen. Az LMP az áteresztőképességet szűkítené: buszsávokat alakítanának ki, behajtási díjat vezetnének be, fejlesztenék a kerékpáros infrastruktúrát bicikli utakkal, biciklisávokkal.
A dugódíjat egyébként több európai nagyvárosban is bevezették már, így például évek óta pénzt szednek a behajtásért London belvárosában – hangzott el az RTL Híradójában.