Belföld

VEKE: állítsák helyre az elővárosi vasútközlekedést!

A közlekedési egyesület szerint a korábbi kormányok utasításait tartja be a MÁV.

A budapesti elővárosi vasúti közlekedés kapacitásának helyreállítását és a vasúti vezetők felelősségre vonását kéri a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési minisztertől. A szervezet levelében azt írja: a MÁV-nál a tárca hivatalos nyilatkozataival gyökeresen ellentétes folyamatok zajlanak. Hozzáteszik: a nyárinál is kevesebb kocsival közlekedő vonatokkal nem spórol a vasúttársaság, viszont elveszítheti utasait.

A VEKE azt írja a tárcavezetőnek: a MÁV kínálatát, szolgáltatási színvonalát és hatékonyságát továbbra is rontja, változatlanul végrehajtva az előző kormány irreális forráskivonási elvárásait. Hozzáteszik: a vasúttársaság még az iskolaszünetinél is kevesebb kocsit közlekedtet szeptember 1-je óta, és ezt el is ismeri, majd azzal érvel, hogy 30 percnél rövidebb utazást végigállni nem okozhat különösen nagy kényelmetlenséget az utasoknak, miután ez a fővárosi tömegközlekedésben is gyakori. A szervezet szerint a kapacitáscsökkentés nem egy forgalmi elemzés nyomán született hatékonyságjavítás, hanem egy rossz üzleti terv fűnyíróelvvel történő betartása.

A VEKE szerint egy dolgozói elővárosi bérlet akár 70 ezer forintba is kerülhet havonta – például Szolnokról Budapestre -, de ha a MÁV azt mondja ezeknek az utasoknak, hogy álljanak, akkor egy-két hónap múlva végleg elveszíti őket. Ráadásul ha Magyarország a továbbiakban is több száz milliárd forintnyi támogatást kér az uniótól az elővárosi vonalak fejlesztésére vagy P+R parkolókra, akkor nehéz ezek indokoltságát megvédeni, ha közben elriasztják az utasokat.

A szervezet azt kéri a minisztertől, hogy törölje el az előző kormány vasútromboló intézkedéscsomagjainak még élő lépéseit, megrendelőként állítsa helyre az elővárosi vonatok kapacitását és vonja felelősségre az érintett vasúti vezetőket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik