A tendert 2010 júniusában indította a Volánbusz Zrt. A vállalat 20 darab kettőtengelyes és 40 darab háromtengelyes új, alacsonybelépésű szóló autóbusz megvásárlását tervezte. A kiírást számos kritika érte elsősorban amiatt, hogy háromtengelyes autóbuszokat sok gyártó -köztük több magyar cég- önállóan nem képes előállítani. “A szűkebb pályázói körben nem alakulhat ki valódi árverseny” – véli a szaktárca.
A közbeszerzést azonban csak az alapítói és tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. állíthatja le és ő indíthat új közbeszerzést.
“A tárca a közbeszerzési törvény parlament elé terjesztett módosításával igyekszik javítani az állami és önkormányzati tenderek általános részvételi feltételein. A javasolt változások mindegyike azt szolgálja, hogy átlátható, egyértelmű és a túlzott elvárásokat korlátozó szabályok segítsék a pályázókat, ezen belül is leginkább a hazai kis- és középvállalkozókat” – olvasható a közleményben.