Belföld

Végleg leállnak a 4-es metró fúrópajzsai

A 4-es metró északi alagútépítő pajzsa is műszaki nehézségek nélkül érte el a Baross téri megállót, ezzel lezárult a pajzsos alagútépítés az új vonal első szakaszán - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság csütörtökön az MTI-vel.

Hamarosan megkezdődik, és várhatóan őszig véget ér a pajzsok kiszerelése. Még az idén a pesti oldalon is megkezdődhet a belső beépítés, a vágányépítés, jövőre pedig a rendszerek, áramellátó berendezések beszerelése.

A déli pajzs június 18-án fejezte be az utolsó, 450 méteres szakasz építését, északi párja 50-100 méterrel lemaradva követte, így most érte el a Keleti pályaudvart. Az utolsó 150 méteren kiért az eddig megszokott agyagos talajból, és lazább, kavicsos rétegben tette meg az utolsó szakaszt – tájékoztatott a DBR.

A 4-es metró alagútját 2007 áprilisában kezdték építeni, akkor indult el az első pajzs a Kelenföldi pályaudvarról 7,4 kilométeres útjára. Az alagútfúrást végző Bamco legutóbbi ütemtervéhez képest a szerkezet három-négy hónappal korábban ért el a Keleti pályaudvarhoz.

A pesti oldal problémamentesen épült meg a tavaly év végén prognosztizált ősz helyett 2010 nyarára. Ezzel együtt az is tény, hogy a pesti oldali alagutak az állomásokon a tervezettnél sokkal lassabb áthaladások miatt így is csak hozzávetőleg 56, illetve 52 hét alatt – azaz fél évvel később – készültek el a szerződésben elfogadott 28 hét helyett – olvasható a közleményben.

A pajzsok Budán naponta átlagosan 11, a pesti oldalon 16 métert tettek meg, a kész alagútba összesen 3.750 alagútgyűrűt és 22.500 tübbinget (alagútfalazó elemet) szereltek be. Egy alagút tömege nagyjából 70 ezer tonna. Az építés során rekordot is döntöttek: az egyik pajzzsal 31 métert haladtak egy nap alatt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik