Belföld

Eddig 190 ezer hívással segítettünk

A Magyar Vöröskereszt sajtóirodájának közlése szerint az összeg közel 190 ezer hívást, illetve SMS-t jelent alig egy hét alatt a 1749-es segélyvonalon .

A pénzt a májusban pusztító heves viharok, esőzések okozta károk helyreállítására, az árvízkárosultak megsegítésére közösen gyűjtik a hazai telekommunikációs szolgáltatók. A segélyvonalra május 19-től érkező minden hívás és SMS teljes, 200 forintos összegét a Magyar Vöröskereszten keresztül a bajba jutottak megsegítésére fordítják.

Sok településen még mindig kritikus állapotok uralkodnak. A folyók áradása mellett a viharos széllökések, a nagy mennyiségű esőzés és a belvíz is komoly károkat okozott, több száz család otthona vált lakhatatlanná.

A Magyar Vöröskereszt elsőként tartós élelmiszereket, fertőtlenítőszereket juttat el az árvíz által leginkább sújtott településekre. A szervezet a későbbiekben a családok otthonainak újjáépítésében is részt vállal építőanyagok vagy egyéb eszközök biztosításával.

A Vöröskereszt továbbra is várja a 1749-es számra érkező hívásokat és az ARVIZ vagy ÁRVÍZ szót tartalmazó SMS-eket. A jótékonysági szervezet a hazai telekommunikációs cégek – a Vodafone, a T-Mobile, a Telenor, a T-Home, az Invitel és a UPC – segítségével szervezi a gyűjtést.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik