Demszky Gábor főpolgármester személyesen találkozna Orbán Viktorral, hogy tisztázza a kormány és a főváros viszonyát. A Népszava cikke szerint az utolsó ciklusát töltő Demszky bízik abban, hogy folytatódnak azok a beruházások, amelyeket az eddigi városvezetés kezdett el.
A most kormányra kerülő Fidesz még tavaly ősszel mutatta be Budapest-programját, melyet Tarlós István jegyez. A Fidesz fővárosi frakcióvezetője az fn.hu megkeresésére elmondta, hogy elsőként a budapesti ügyeket vennék leltárba, mert gyanújuk szerint óriási a pénzhiány.
Hozzányúlnak a BKV-hoz
Tarlós szerint a BKV forráshiányát olyan tételek is növelik, mint a lerobbant buszpark cseréje, amely újabb milliárdokat róna a közlekedési vállalatra. Ennek megoldására a buszközlekedés jelentős részének kiszervezését látja, szerinte így a BKV is kezelhetőbb méretű céggé válna.
A fővárosi fideszes elképzelések szerint létrehoznák a Budapesti Közlekedési Központot, ahol egyben tartható lenne a tömegközlekedés „megrendelése”, működtetése és ellenőrzése. Az utóbbi funkciót Tarlós a mindenkori ellenzék felügyelete alá helyezné.
Tarlós, a szocialista főpolgármester-jelölt, Horváth Csaba jó ötletét az ingyenes tömegközlekedésről „dilettáns ötletnek” tartja, szerinte inkább erősíteni kéne a BKV-MÁV-Volán együttműködésből született közlekedési szövetséget, amelyhez közös tarifarendszer és egységes, regionális menetrend társulna.
Zöld út a metrónak
Bár a négyes metró csigalassúságú építése alatt kiderült, hogy nem ez lesz Orbán Viktor kedvenc viszonylata, úgy tűnik, a kivitelezés leállításán már senki sem gondolkodik a Fideszben. Úgy tudjuk, a párt szakértői a dugódíj bevezetésének lehetőségeit vizsgálva is arra jutottak, hogy a Kelenföldet a Baross térrel összekötő földalatti nélkül esélytelen pénzt kérni a budapesti autósoktól.