Belföld

Horváth Csabának négy éve is voltak “jó hírei”

Az ingyenes tömegközlekedés nem az egyetlen utópisztikus ötlete Horváth Csabának. Az egykori Dunagút, valamint az üvegburával lefedett Városliget terve is a volt főpolgármester-helyettes nevéhez köthető.

Horváth Csaba, az MSZP főpolgármester-jelöltje az ingyenes tömegközlekedés bevezetésének ígéretével próbálja magát feltuningolni az őszi önkormányzati választásokra. Ezt még maga a főpolgármester is furcsállja, mivel Horváth pár hónapja még a tarifaemelés pártján állt. Ám nem ez az egyetlen hajmeresztő ötlet, ami a volt főpolgármester-helyettes fejéből pattant ki.

rossz hír

A fővárosi tömegközlekedés esetleges ingyenessé tételével kieső 68 milliárd forint nagyságrendileg több annál, mint amennyi a dugódíjból várható – állítja a VEKE közleménye. Eszerint a dugódíjtól remélhető bevétel elmaradna a Horváth Csaba által prognosztizált 50-80 milliárd forinttól, ráadásul a felét elvinné az értékesítő és ellenőrző hálózat fenntartása és működtetése.

Már a 2006-os választások alkalmával is furcsábbnál furcsább ötletekkel sokkolta a közvéleményt, melyek közül talán a legmaradandóbb a Duna alatt párhuzamosan haladó alagút (Dunagút) valamint a Belváros alatt vezető autós körgyűrű ötlete, melyek a belső kerületek és a rakpartok forgalmát hivatottak csökkenteni.

A szocialista elképzelés szerint a Dunagút megvalósulásával a rakpartok teljes autóforgalmát a Duna alá terelnék. Tehát egy nyolc kilométer hosszú gerincút húzódna a Duna alatt a Margitsziget északi végétől a Lágymányosi hídig. Az alagút a város hét különböző pontját kötné össze. Az ötlet a Fidesztől sem állt távol. Az ő létesítményük a Dunától indulna, és az Erzsébet híd forgalmát vinné a föld alá.

Az ötletek kavalkádja ezzel korántsem ért véget. A 2006 és 2014 között meghirdetett Budapest-program egy kulcsfontosságú eleme lett volna a Liget tető alá vonása, mely során a jobb sorsra érdemes zöldövezet egy üvegburát kapna télire. Ezt csak a növényzet teljes cseréjével lehetett volna megoldani, mivel a Liget jelenlegi növényeinek szüksége van a hidegre.

A program további pontjai között szerepelt a Nyugati és Déli pályaudvar megszüntetése, illetve a város szélére történő száműzése. A megüresedett pályaudvarok helyén pedig kormányzati negyed épült volna.

A szerző a Sanoma Médiaakadémia hallgatója.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik