A bírósághoz a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége és a BKV Liga Munkástanács Szövetség fordult jogorvoslatért, azt szerették volna elérni, hogy a BKV biztosítson több pihenőidőt a munkásoknak.
A BKV szerint a cég már a sztrájk előtti egyeztetésen is jelezte, hogy egy rendelet miatt nem fogja a járművezetők pihenőidejét szabályozni, mert az csak az 50 kilométeren túli személyszállításra vonatkozik.
Januárban jelentős fennakadások voltak a BKV-buszok közlekedésében Budapesten, mivel nem sikerült a szakszervezeteknek megállapodniuk a BKV-val az új kollektív szerződésről, amely – többi között – a pihenőidőket is tartalmazta volna. Emiatt január elsejétől a BKV a munka törvénykönyve szerint működött. Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetségének alelnöke akkor az MTI-nek azt mondta: jelentős változások álltak be a cég működésében, ennek is köszönhető, hogy a buszok nem tudnak forgalomba állni.
Január elején a buszgarázsok több napig nem adták ki a járművek jelentős részét, volt olyan nap, amikor 272 autóbusszal kevesebb állt forgalomba. Ezzel kapcsolatban Nemes Gábor akkor úgy fogalmazott: elfogyott a lojalitás a BKV-dolgozókból.