Belföld

Akik le is írják, amit ígérnek

Az utóbbi hónapban a kötelező gépjármű biztosítások éves kampánya alatt ismét reflektorfénybe kerültek a hazai biztosítók és biztosítási alkuszok. A sokszereplős biztosítási piacon nem egyszerű a legmegfelelőbb ár/szolgáltatás arányt megtalálni és eligazodni a valós hozzáadott értékek tekintetében.


Gerendai Károly, ügyvezető igazgató

Gerendai Károly, ügyvezető igazgató

Ígéretekből, kreatív reklámokból, hangzatos szlogenekből van épp elég. De a puding próbája az evés – bár senkinek sem kívánjuk, hogy saját bőrén tapasztalja meg, mivé foszlanak szét a szerződéskötéskor kilátásba helyezett ígéretek. A szó elszáll, az írás megmarad – tartja a közmondás, és még véletlenül sem a lábjegyzetben megbújó apró betűs részre gondolunk. Hisz abból is van elég, bármilyen szerződést, megállapodást, egyezményt tartunk a kezünkben.

A megfogalmazott és leírt, a szolgáltatásról szóló ígéretek a későbbiekben előhúzhatóak a fiókból, fehéren és feketén rögzítik a vállalásokat, amelyek mérhetőek és számon kérhetőek.

De manapság ki meri vállalni, hogy a szolgáltatásait ígéret formájában írásba foglalja, lepecsételje, és mindenki számára elérhetővé tegye? Tovább megyek, ki mer e fogadalmi tábla mellé beállni és vállalni a megmérettetést?

Nem szeretnénk túl sötét képet festeni, azért vannak bíztató jelek. Az Aon, mint az egyik legnagyobb magyarországi kockázatkezelési tanácsadó és biztosítási alkuszcég az első, amely nyilvánosan vállalja a megmérettetést. Felkerestük Gerendai Károlyt, az Aon ügyvezető igazgazóját, hogy első kézből adhassunk hírt a követendő példáról.

Hazánkban ma hivatalosan több mint ötszáz alkusz céget tartanak nyilván. Miben különbözik versenytársaitól az Aon?

Az a tény, hogy nemzetközi hálózat tagja vagyunk, a legtöbb hazai alkusztársaságtól megkülönböztet minket. A nemzetközi hálózatnak vannak előnyei, de rengeteg adminisztrációs és jelentési kötelezettség is terhel bennünket. Az Aon szabályzatait (Ügyviteli, Antikorrupciós, Ajándékozási) minden kollégának be kell tartania. A megfelelőség a szabályoknak, idegen szóval a compliance, mindennapi életünk része.

Ennél is fontosabbnak tartom azt a különbséget, amely a vállalati kultúrában, szolgáltatásunkban és az ügyfelek kiszolgálásában jelenik meg. Jól definiált kultúránk központi eleme az ügyfél, és az ő üzleti tevékenységére gyakorolt hatás. Filozófiánk, hogy munkánk hozzáadott értékével segítünk, hogy ügyfeleinknek elérhessék üzleti céljaikat.



A szavazáshoz kattintson a nyereményjátékra!



A szavazáshoz kattintson a nyereményjátékra!



Melyek azok a jól meghatározott értékek, amelyeket ajánlanak?



A nemzetközi hálózatban dolgozó 25 ezer munkatárs tudása, tapasztalata nyilvánvalóan egyedülálló lehetőséget biztosít ügyfeleinknek is. Egyedi, testre szabott megoldásokat kínálunk, azonosítjuk, elemezzük, értékeljük ügyfeleink kockázatait, összehasonlító elemzést végzünk, majd a kapott eredmény alapján alakítjuk ki a szükséges programot. Az Aon szolgáltatása nem a biztosítás, az a biztosító terméke. Hozzáadott értékünk az a tanácsadási folyamat, amely a fentieken keresztül elvezet a kockázatok teljes költségének optimalizálásához, és a kockázatok hatékony kezeléséhez. Ügyfeleinket a folyamatban partnernek tekintjük, és közösen gondolkodunk. (Aon Client Promise Plan)

Az úgynevezett Aon Market Security folyamatosan értékeli a biztosítótársaságokat, és világos útmutatást ad az egyes biztosítótársaságok likviditásáról, szolgáltatásuk minőségéről. Nem ajánlunk olyan biztosítót ügyfeleinknek, amely nem felel meg az Aon szigorú elvárásainak.
Ugyancsak megkülönböztető érték az Aon szakmai felelősségvállalásának módja és mértéke.

A megbízhatóság és stabilitás kiemelten fontos a biztosítási szektorban. Hogyan felelnek meg e követelményeknek?

Pontosan és közérthetően fogalmaztuk meg az ügyfeleink számára mindazokat az értékeket, melyek áthatják az ügyfélkezelés tevékenységét. Az úgynevezett Client Promise, azaz az Aon Ügyfeleknek tett ígérete nem csupán üres szlogen, hanem egyfajta állásfoglalás, melynek eredménye követhető, mérhető és számon kérhető. Manapság bizalmat ébreszteni könnyebb, mint a valódi biztonságot szavatolni. Mi az utóbbit képviseljük, amelyre a Client Promise deklarált 10 pontja a garancia.

Melyek ezek a pontok?

Néhányat már említettem ezek közül, mint a nemzetközi háttér biztonságát, az elkötelezett, tapasztalt és tehetséges szakemberek csapatát, akik folyamatos oktatása elemi feladat a szektorban. Hatalmas forrást biztosítunk e célra, hiszen ügyfeleink magasabb szintű kiszolgálása érdekében a ráfordításokat inkább befektetésnek tekintjük. (Aon Leadership Model)

A nemzetközi mozgástér további előnye, hogy a naprakész szaktudás, a biztosítási piac alapos ismerete lehetővé teszi, hogy ügyfeleink megkapják a legjobb biztosítási ajánlatot a világ bármely pontján a helyi szakmai kapcsolatokon keresztül. A világ vezető kockázatkezelési tanácsadó cégének támogatását élvezik, függetlenül cégük méretétől. (Aon Alerts™ és Aon Situation Room™)

A folyamatos önmagunkkal szembeni kontrollnak a 9. pont jelenti a biztosítékot. Az Aon NPS (Aon Net Promoter Score) program lényege, hogy rendszeres felméréseket végzünk ügyfeleink körében és a visszajelzések alapján értékeljük, fejlesztjük szolgáltatásunkat. Mindezeken felül kiemelném, hogy az Aon partnereivel mindig nyílt és tisztességes párbeszédet folytat a hozzáadott értékről és annak díjazásáról.

A 10 pont melyik eleme az, amely igazán megkülönböztető, innovatív szolgáltatás?

Az 2009-ben kifejlesztett, Aon Global Risk Insight Platform (GRIP) a maga nemében egyedülálló a világon. A GRIP kockázatkezelést támogató program, amelyből online, naprakész információt kaphatnak az ügyfelek az Aon által elhelyezett és kezelt biztosításokról iparáganként, régiónként vagy országonként. A programmal kiváló összehasonlító elemzések készíthetők, amelyek hozzájárulhatnak a kockázatok teljes költségének csökkenéséhez.

Milyen visszajelzéseket kaptak a Client Promise-szal kapcsolatban?

Partnereink véleménye szerint az Aon ügyfeleknek tett ígéretei messze meghaladják más tanácsadók szolgáltatásait. Ez az eredmény korántsem véletlen, hiszen már a pontok megalkotása előtt kikértük ügyfeleink véleményét arról, hogy melyek számukra a legfontosabb szempontok a vállalatokat érintő kockázatok tekintetében és mit értékelnek a legtöbbre a tanácsadói szolgáltatások közül.


Akik le is írják, amit ígérnek 3



Az Aon az ügyfelek válaszai, elvárásai alapján fogalmazta meg a Client Promise 10 pontját, így az elkötelezettség írásba foglalása objektív mérőeszközt biztosít a partnerek számára.



Mit tekintenek következő lépésnek, hogyan tovább?

Óriási potenciál van a cégben. A siker kódolva van, feltéve ha következetesen és tudatosan végrehajtjuk a feladatokat. Meggyőződésem, hogy a folyamatos megújulás nélkülözhetetlen az iparágunkban. A klasszikus tevékenységeken túl szükség van az innovációra, új megoldasok bevezetésére. Ezen az úton kívánunk továbbmenni.


Végezetül megosztanék a kedves olvasókkal egy, ma már publikus információt. Az Aon 2010 szeptemberétől az angol futballcsapat, a Manchester United hivatalos támogatója. Az Aon, mint sikeres és erős nagyvállalat olyan csapat mellé adja a nevét, amelyet a maga területén ugyanolyan profizmus jellemez. Együttműködésünket, amelyet a tradíció, a tisztesség és a siker jellemez a legjobban, különleges lehetőségként értékeljük.

Akik le is írják, amit ígérnek 4







Mi az, hogy alkusz?
Bit 46 § (1) „Az alkusz előkészíti a biztosítási szerződés megkötését. Tevékenysége kiterjedhet a megbízó képviseletében a szerződés megkötésére, a megbízó igényeinek érvényesítésében történő közreműködésben.”

Tehát, a biztosítási alkusz minden esetben a megbízója érdekeit képviseli. Többek között ez különbözteti meg a biztosítótársaság megbízásából eljáró biztosítási ügynöktől. Hozzáadott értéke nem a biztosítás, szolgáltatásának ellenértékét megbízója fizeti.

Forrás: www.aonrisk.hu

Akik le is írják, amit ígérnek 4

Ajánlott videó

Olvasói sztorik