Belföld

Nem csak a MÁV bukja a 40 milliárdot

A közösségi közlekedés átalakítása négy területen zajlik: a helyközi közlekedésben a regionális szintek kialakítása, a szolgáltatásban részvevő vállalatok hatékonyságának növelése, a tarifa- és kedvezményrendszer áttekintése, a finanszírozás és az ingatlanok helyzetének rendezése.

A vasutas szakszervezetek és a közlekedési minisztérium állandó egyeztető fórumán Hónig Péter miniszter felhívta a figyelmet arra, hogy a közösségi közlekedés átalakítását determinálja a költségvetési helyzet, az idén összességében 40 milliárd forintot kell megtakarítani, amely nemcsak a MÁV-ra, hanem a többi szereplőre is vonatkozik.

Antali Károly kormánybiztos a Vasúti Egyeztető Bizottság ülésén emlékeztetett arra, hogy a közösségi közlekedés átalakításáról szóló kormányhatározat alapján elkészült a jövő évi menetrendi koncepció, a regionális megrendelő szervezetről szóló javaslat, ezek olvashatók a minisztérium honlapján, és hamarosan elkészül a regionális hálózatokra vonatkozó besorolás, amelyet ugyancsak nyilvánosságra hoznak. Jelezte, hogy jövő hét végéig közzéteszik az utasforgalmi adatokat, közlekedési szokásokat, amelyekhez várják a partnerek észrevételeit.

Antali Károly a négy projekt részleteiről szólva elmondta: a regionális közlekedés kialakítása során cél a párhuzamosság megszüntetése az állam által finanszírozott közszolgáltatásban. Folyamatban van a regionális közlekedési szakbizottságok létrehozása, amelyek javaslatot tesznek a helyi igények alapján a közszolgáltatásra. Utalt arra, hogy a kormányhatározat alapján a szolgáltatók regionalizációja is cél, erre, illetve a hatékonyság növelésére szeptember 15-éig a Volánokra, szeptember 30-áig a MÁV-csoportra vonatkozóan vár javaslatokat az illetékesektől.

A tarifa- és kedvezményrendszer áttekintésével kapcsolatban a kormánybiztos kiemelte, fontos, hogy legyen korrekt kimutatás arról, ki milyen kedvezményeket vesz igénybe, és ezt követően lehet hozzálátni ennek a kérdésnek a rendezéséhez.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik