Belföld

Biztonsági őr halt meg a repülőnapon Dunakeszin

A repülőnapon, a búcsúmutatvány végrehajtása közben zuhant le egy Zlin-142-es kisrepülőgép a dunakeszi repülőtéren: a gép zuhanás közben elsodort egy 60 éves biztonsági őrt, aki a pályán dolgozott és sétarepülésre várt. A férfit sikertelenül próbálták újraéleszteni a mentők.

Egy szemtanú szerint a kisgép egy hirtelen széllökés miatt zuhanhatott le: Dóra György, a dunakeszi repülőtér biztonsági szolgálatának munkatársa elmondása szerint a gyakorlatot végző három kisgép végül még szeretett volna elbúcsúzni a nézőktől, és egyikük mélyre ereszkedve egy speciális hurkot akart csinálni, amikor egy hirtelen széllökés a hátára fordította a gépet, amely lezuhant. A gép zuhanás közben sodorta el a reptéri biztonsági cég egyik munkatársát, aki a baleset következtében halálos sérüléseket szenvedett – mondta.

A repülőgép pilótája súlyos sérüléseket szenvedett, őt mentőhelikopter vitte el a helyszínről.

Vécsei Mihály, a Malév Repülőklub és Pilótaiskola kommunikációs vezetője az MTI-nek azt mondta: tapasztalt pilóta vezette a kisrepülőt, a 30 év körüli férfi az egyik fapados légitársaság első tisztjeként dolgozik, korábban a Malév első tisztje volt, s a légitársaság pilótaiskolájának jelenleg is az egyik oktatója – mondta.

A lezuhant gépről Vécsei Mihály úgy nyilatkozott, hogy nagyon bevált típus, csaknem száz országban repülnek vele a világon, többek között azért, mert kiváló repülőtulajdonságokkal bír és nagyon üzembiztos. A 210 lóerős motorral felszerelt Zlinek Magyarországon a Magyar Honvédelmi Szövetség (MHSZ) kötelékében szolgáltak, majd később a repülőklubokhoz kerültek, ahol azóta is rendszeresen oktatnak velük és légibemutatókon is használják őket.

A gépek a repülőnapon úgynevezett ballonvadászatot tartottak, mielőtt a szerencsétlenség történt. Egy repüléssel foglalkozó internetes oldal információi szerint a ballonvadászat során kettes kötelékekben érkeznek a repülőgépek a feladat helyszínére. Jelzésre a kísérő kiválik, majd a vezérgép pilótájának kérésére felbocsátják a héliummal telt ballont. Amikor a ballon mintegy kétszáz méter magasságra ér, a pilóta megpróbálja levadászni. Ha sikerül, a várakozó légtérbe repül, hogy átadja a lehetőséget várakozó kísérőjének. Egy-egy gép három alkalommal próbálhatja meg levadászni az egy-egy ballont. Ha a küldetés véget ért, a gépek kötelékben hagyják el a versenypályát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik