Belföld

Pénzbehajtás garanciával

Az Intrum Justitia Kft., a kintlévőségkezelés hazai piacvezetője új szolgáltatást indított. Átláthatóság, hatékonyság, ügyfélbarát hozzáállás, fizetés csak sikeres behajtás esetén. Ezekkel a címszavakkal foglalható össze az új megközelítés. Felfalusi Péter ügyvezető igazgató mutatja be módszerüket, amely az első visszajelzések alapján még az adósok elismerését is kivívta.

Új szolgáltatást indítottak a követeléskezelésben. Mi ennek a lényege?


Felfalusi Péter

Felfalusi Péter

Szolgáltatási szint garanciának hívjuk a szolgáltatást. A megbízó mindig pontosan tudja, hogy cégünk éppen milyen lépést tesz a követelés behajtása érdekében, és milyen eredménnyel. Nem kérünk fix díjat a követeléskezelésért, csak sikeres behajtás esetén kell fizetni sikerdíjat.

Ezen túl a követelés összegéhez igazítjuk az ügymenetet és nem a megbízó cég nagyságához. Például egy 2 millió forint értékű követelés esetén ugyanúgy járunk el, ha megbízónk nagyvállalat, mint egy húsz fős kisvállalkozás.

A behajtási folyamat -a tőkeértéktől függően- adatgyűjtést, az adósnak küldött felszólító leveleket, telefonos illetve személyes megkeresést, és amennyiben szükséges, a jogi eljárást is tartalmazza.

Másik nagy erénye rendszerünknek az ügyfélbarát megközelítés, így a megbízónak nem kell attól tartania, hogy elveszíti vevőjét. Sőt, az adósok is elismerik professzionális módszereinket és később megbízóként jelentkeznek nálunk. Ennek egyik apró jele, hogy töröltük az „adós” szót a szótárunkból, „ügyfél”-nek nevezzük őket és partnerként is kezeljük.

Mitől nevezhető professzionálisnak a módszerük?

A legtöbb követeléskezelő cég a megbízó által kapott adatok alapján dolgozik. Mi ennél tovább megyünk és minden fellelhető legális forrásból – például cégbírósági adatbázisban, interneten stb. – utánamegyünk az ügyfélnek. Kollégáinkat folyamatosan képezzük, havonta vizsgát tesznek, így magas szintű kommunikációs és jogi ismeretek birtokában vannak.

Milyen nyilvántartást vezetnek ügyfeleikről?

Több tízezer olyan vállalkozás szerepel az adatbázisunkban, amelyekkel az utóbbi másfél évtizedben kapcsolatba kerültünk. „Hányszor került be? Fizetett-e határidőre? Többek között ilyen szempontok szerint tároljuk az adatokat. Komoly érv a követeléskezelésben az ügyfelek előtt, hogy ha nem fizetnek időben, akkor bekerülnek a rendszerünkbe. Kérés esetén a megbízónak információt adunk a kért cégről, ami például kereskedelmi cégeknél segíthet a vevőlimitek beállításában.

Pénzbehajtás garanciával 2

Miért érdemes egy vállalatnak követeléskezelő céghez fordulnia? Nem lehet cégen belül megoldani a kintlévőség behajtását?

Kutatásaink szerint a pénzügyi vezetők munkaidejüknek közel 20 százalékát a behajtási feladatok irányítására fordítják, pedig szakértő bevonásával nagyságrendekkel nőhet a hatékonyság. Szeretnénk megmutatni a gazdasági döntéshozóknak, hogy sokkal több pénzt takarítanak meg, ha nem maguk veszik kézbe a kintlévőség-kezelést. A fennmaradó időben nagyobb figyelmet fordíthatnak a döntéshozatalra, a bankokkal jobb kondíciókat alkudhatnak ki. Nyugat-Európában a magyarországinál elterjedtebb a követelés kiszervezése, ami az eredményeken is meglátszik.

További részletek a www.intrum.hu oldalon olvashatók.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik