Az 1-5 éves elévülési időn belül 880 ezer pótdíjazási ügye van 15 milliárd forint értékben, ennél azonban jóval több, mintegy 19 milliárd forintnyi az elévülési időn túli pótdíjtartozása a BKV-nak. Az összesen 34 milliárdos kintlévőségből számításaik szerint 15-30 milliárd hajtható be. Az elmúlt évben 366 ezer esetben szabtak ki pótdíjat, becslésük szerint az utasok 20 százaléka fizette ki a kiszabott pótdíjat.
Gondot jelent a pótdíjazásnál, hogy az ellenőrök nem hivatalos személyek, tehát nem kérhetik az utasokat okmányaik átadására a személyes adatok rögzítése végett. Minden egyes küldemény, amelyet a BKV a pótdíjazással kapcsolatban elküld, újraindítja az 1-5 év elévülési időt, tehát akár 2002-es követelés is elévülési időn belül lehet.
A BKV szerint részben megoldást jelenthet, ha a metróknál bevezetnék az úgynevezett e-ticket (elektromos jegy) rendszert. Erre több koncepció is volt, jelenleg is folynak a tárgyalások a bevezetésről, ehhez azonban tízmilliárdos nagyságrendű beruházásra lenne szükség a BKV részéről.