Belföld

A magasabb jövedelműek falják a virslit

Pezsgőből szilveszterkor iszunk a legtöbbet, a virsli viszont jól fogy egész évben.

Az év végi ünnepek közeledtével egyre nagyobb az érdeklődés a pezsgő, illetve a virsli iránt. A fogyasztók továbbra is az év utolsó hónapjában veszik meg az éves vásárolt pezsgőmennyiség felét. A virsli azonban az ünnepek elteltével is kedvelt élelmiszernek számít. 2008 első kilenc hónapjában 4 százalékkal vásároltak több virslit a hazai háztartások, mint egy évvel korábban – állapítható meg a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását mérő ConsumerScan adatai alapján.

A szilveszteri ünnepek másik kedvelt terméke a virsli. Ebből a húskészítményből a 2008. januártól szeptemberig tartó időszakban 4 százalékkal több fogyott, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A termékkört vásárló háztartások száma viszonylag állandó maradt, mindössze 1 százalékkal növekedett, azonban jelentősebb változást eredményezett az, hogy akik vettek virslit, azok átlagosan 3 százalékkal nagyobb mennyiséget tettek bevásárlókosarukba, mint a tavalyi felmért időszakban.

2008. január-szeptemberi időszakban a virsli kilogrammonkénti átlagára 2 százalékkal volt magasabb, mint tavaly ilyenkor: egy kilogramm virsli így átlagosan 852 forintért volt elérhető. A gyártói márkák és kereskedelmi márkák ára között a különbség csökkent, köszönhetően a saját márkák árában bekövetkezett nagyobb arányú emelésnek.

A virslit vásárlók között a fiatalabb, gyerekes családok aránya meghaladja a napi fogyasztási cikkeknél mért átlagos eloszlást. Ezek a háztartások egyben virslire is fokozottabban költenek. A nagyobb városokban és Budapesten élők országos arányukhoz képest a virslit nagyobb hányadban vásárolják. Jövedelmi szempontból vizsgálva a költéseket megállapítható, hogy a magasabb bevételekkel rendelkezők költenek inkább erre a kényelmi jellegű termékkörre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik