A zöld Mikulás nemcsak a metró színére utal, hanem jelzi: a 4-es metró egy valóban zöld beruházás. Nemcsak azért, mert a metró megépültével kevesebb autó járja majd a főváros útjait, hanem azért is, mert az építők már most, az építkezés során is kiemelt figyelmet fordítanak a környezetvédelemre.
A Rákóczi téren például az állomás építési technológiáját úgy változtatták meg, hogy ne kelljen kivágni a védett platánfákat a téren, ezért az állomás egy része a felszínről történő építés helyett a föld alatt, bányászati módszerrel épül. Hasonló példa a Gellért téri állomás és a nyomvonal is.
A metró nyomvonalát az eredeti tervekhez képest úgy módosították, hogy a hőforrások ne kerülhessenek veszélybe. A termálvizek minőségét pedig több szonda és egy 300 méter mély figyelő kút is folyamatosan ellenőrzi.