Belföld

Újra beizzítják a fúrópajzsokat

A remények szerint két héten belül újraindulhat a 4-es metró két fúrópajzsa, ennyi idő kell ahhoz, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) megadja az engedélyt. Utasokat várhatóan 2011 végétől szállít majd az új metró.

A fúrópajzsok már két hónapja állnak, mivel a kivitelező Bamco konzorcium nem rendelkezett a megfelelő engedélyekkel a munkálatok elvégzéséhez. A Bamco és a DBR között a konzorcium többletkövetelései miatt kirobbant botrány hamarosan megoldódik – közölte Klados Gusztáv, a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatója.

A nemrégiben kinevezett igazgató szerint eltúlozzák a Duna alatti fúrás veszélyességét. Mint mondta, a fúrópajzsokat úgy alakították ki, hogy a víz nem tud betörni a gépekbe.
Ettől függetlenül készenlétben tartják a fagyasztógépet, és ha szükség lesz rá, akkor használják is majd: a gép segítségével folyékony nitrogént fecskendeznek a földbe, ami azonnal megfagyasztja azt, így könnyítve meg a földmunkákat.

A metró a többi helyszínen normális ütemben épül – mondta Klados Gusztáv, aki megjegyezte, hogy az igazi gondok nem az megépítéssel, hanem a rendszer üzembe helyezésével lehetnek.
Ezzel kapcsolatban annyit közölt, hogy majdnem egy évig is elhúzódhat, mire megfelelően letesztelik a vezető nélküli metrókat, az elektronikai és számítástechnikai rendszert.
Az igazgató szerint az 517 milliárd forintos költségvetésű 4-es metró 2011 végére átadható lesz.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik