Belföld

Tarlós nyílt levélben érdeklődik a metróról

Tarlós István a fővárosi Fidesz frakció vezetője arra kér választ Demszky Gábor főpolgármestertől, hogy a 4-es metró építése kapcsán ki és miért felelős az 537 milliárd forintos beruházás körül. Nyílt levelében azt a kérdést is felteszi, mennyi kötbért kell fizetnie a fővárosnak, ha a Fővám téri befejezetlen állomás előtt hosszabb időre meg kell állnia a fúrópajzsnak.

Tarlós ezzel összefüggésben „életszerűnek” és logikusnak mondta azt az újságírói vélekedést, amely szerint a főváros érdekében állhat a fúrás Szent Gellért téri megállítása, hiszen így a pajzsok később érnek el a Fővám térig, és így kevesebb kötbért kell fizetniük.

A politikus szerint a szabad demokrata városvezető, aki korábban a 4-es metrót „édes gyermekének” tekintette, most „előkelő idegenként” távol tartja magát a beruházás körüli problémáktól, és mások mellett Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettesre hárítja a felelősséget.

Az ellenzéki frakcióvezető szerint Demszky Gábor az „embereket felheccelve, érzelmeikre hatva belehajszolta” a várost egy olyan beruházásba, amelynek eredményeként az utasok az új metróval mindössze öt perccel hamarabb érhetnek a Kelenföldi pályaudvarról a Keleti pályaudvarra, mint busszal, ám ezért több mint 500 milliárd forintot kell fizetniük.

Tarlós István úgy látja, hogy a metróberuházáshoz remélt európai uniós támogatásnak volna helye sok más egyéb fővárosi feladat megoldásában, így például a BKV földfelszíni közlekedésének javításában, ami véleménye szerint ma gyakorlatilag kaotikus állapotú.

Az ellenzéki politikus továbbá arra is választ vár: mi a helyzet az új metrószerelvények gyártásával; vagy hogy Demszky Gábor szerint finanszírozhat-e az Európai Unió olyan beruházást, amit már megkezdtek.

Demszky válaszolt

Demszky Gábor közleményében azt írta: Tarlós István nem a budapestiek, hanem a hibázó kivitelező érdekeit védelmezi, hiszen nem a jogszerűséget és a biztonságot, hanem az időleges leállást sérelmezi. “Ráadásul ő is tudja, hogy a BAMCO kötbért követelhet, ha a Fővám térre előbb érkezik, mint ahogy a Hídépítő fogadni tudja a pajzsokat, ám a Gellért téren történtek miatt a DBR léphet fel többletköveteléssel” – tette hozzá.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik