Tarlós ezzel összefüggésben „életszerűnek” és logikusnak mondta azt az újságírói vélekedést, amely szerint a főváros érdekében állhat a fúrás Szent Gellért téri megállítása, hiszen így a pajzsok később érnek el a Fővám térig, és így kevesebb kötbért kell fizetniük.
A politikus szerint a szabad demokrata városvezető, aki korábban a 4-es metrót „édes gyermekének” tekintette, most „előkelő idegenként” távol tartja magát a beruházás körüli problémáktól, és mások mellett Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettesre hárítja a felelősséget.
Az ellenzéki frakcióvezető szerint Demszky Gábor az „embereket felheccelve, érzelmeikre hatva belehajszolta” a várost egy olyan beruházásba, amelynek eredményeként az utasok az új metróval mindössze öt perccel hamarabb érhetnek a Kelenföldi pályaudvarról a Keleti pályaudvarra, mint busszal, ám ezért több mint 500 milliárd forintot kell fizetniük.
Tarlós István úgy látja, hogy a metróberuházáshoz remélt európai uniós támogatásnak volna helye sok más egyéb fővárosi feladat megoldásában, így például a BKV földfelszíni közlekedésének javításában, ami véleménye szerint ma gyakorlatilag kaotikus állapotú.
Az ellenzéki politikus továbbá arra is választ vár: mi a helyzet az új metrószerelvények gyártásával; vagy hogy Demszky Gábor szerint finanszírozhat-e az Európai Unió olyan beruházást, amit már megkezdtek.
Demszky válaszolt
Demszky Gábor közleményében azt írta: Tarlós István nem a budapestiek, hanem a hibázó kivitelező érdekeit védelmezi, hiszen nem a jogszerűséget és a biztonságot, hanem az időleges leállást sérelmezi. “Ráadásul ő is tudja, hogy a BAMCO kötbért követelhet, ha a Fővám térre előbb érkezik, mint ahogy a Hídépítő fogadni tudja a pajzsokat, ám a Gellért téren történtek miatt a DBR léphet fel többletköveteléssel” – tette hozzá.