Belföld

Nem csúszik a 4-es metró átadása

A beruházó DBR Metró Projektigazgatóság szerint nem került veszélybe a 4-es metró 2011-es átadása azzal, hogy fel kellett függeszteni az alagútépítést a Gellért térnél.

Az Index. hu csütörtök éjjel azt írta, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) felfüggesztette a 4-es metró alagútjának építését a Gellért térnél; az építési munkálatok felfüggesztése miatt a fúrópajzsok akár két hónapra is leállhatnak. A hírportálnak nyilatkozó Klados Gusztáv, a DBR Metró Projekt Igazgatóság operatív projektmenedzsere azt közölte, azért kellett leállítani a munkálatokat egy hete, mert egy átkötő alagútra nem kért engedélyt a kivitelező – a Bamco konzorcium ugyanis nem gondolta, hogy ez szükséges.

A portál arról is beszámolt, hogy a Fővám téri állomás építése is csúszik, és emiatt a fúrópajzsoknak újra meg kell majd állniuk. Ez ebből fakadó többletköltség meghaladhatja az egymilliárd forintot – tették hozzá.

A DBR pénteken az MTI-vel közölte: a Gellért téri leállás és a Fővám téri csúszás a dolgok jelenlegi állása szerint nem jelenti azt, hogy kitolódna a 4-es metró 2011-es átadása, hiszen több – az alagútépítéstől függő – munkafázis előrehozható. Tájékoztatásuk szerint ezektől függetlenül folytatódnak a munkálatok a többi helyszínen, és az “alagútépítés amúgy is jól áll”, hiszen tavaly április óta a megépítendő 15 kilométerből mintegy hat már elkészült. Ugyanakkor a metró ütemtervének finomhangolása körülbelül szeptember közepére készül el, pontos időpont ekkorra várható.

Rámutattak: az alagutat és egyben a Gellért téri állomást is építő Bamcót, miután “csúszásba került”, még július 3-án biztonsági okokból utasították, hogy – a szerződésben vállaltaknak megfelelően – építse meg a megállónál kijelölt vasúti átkötő alagutat, amely arra szolgál, hogy a metrószerelvények az egyik alagútból át tudjanak menni a másikba.

A Bamco azonban – mint folytatták – olyan technológiával akarta megépíteni az alagutat, amelyet a szakemberek túl kockázatosnak tartottak, a kivitelező ugyanis utólag akarta csak kialakítani az átkötő járatot. Ehhez – mindezeken túl – engedéllyel sem rendelkeztek, mert “úgy gondolták, nem kell”. Mindezzel – a DBR szerint – mind a Műegyetem épülete, mind pedig a környező utak veszélybe kerülhettek volna.

Az NKH azonban ellenőrizte az építkezést és felhívta a Bamco figyelmét, hogy bányakapitánysági jóváhagyás szükséges a vasúti átkötőhöz. Az építő ezután egy új építési módra kért jóváhagyást, amelynek engedélyezésére 60 napja van a közlekedési hatóságnak. A fúrópajzsok csak ezt követően indulhatnak tovább – jegyezte meg a DBR.

A túloldalon, a Fővám téri állomás megépítésének csúszásához és az ehhez kapcsolódó pajzsmegálláshoz köthető egymilliárd forintos többletköltségről a DBR úgy nyilatkozott: valószínűsíthető, hogy valóban kell majd fizetniük a Bamcónak egy esetleges ottani csúszás esetén, azonban ennek a reális napi összegéről meg kell majd állapodniuk.

Címkék: Belföld

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

young attractive and relaxed internet addict man networking concentrated late at night on bed with laptop computer in social media addiction or workaholic businessman concept
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.