Belföld

Októbertől az Adriáig ér az M7-es

Várhatóan október közepén adják át az M7-es autópályát és a horvát A4-es sztrádát összekötő Mura-hidat Letenye és Muracsány (Gorican) között - közölte a horvát kivitelező.

Az avatást követően Budapest és az Adriai-tenger között megszakítás nélkül autópályán lehet majd utazni.
A fővállalkozóként a híd építési munkáit korábban nemzetközi pályázaton elnyert zágrábi Hidroelektra Niskogradnja d.d. főmérnöke, Domagoj Perkovic elmondta: októberben lesz a műszaki átadása a 216 méter hosszú, négysávos autópályahídnak.

Zrínyi lesz a neve (Fotó: MTI)

Zrínyi lesz a neve (Fotó: MTI)

Az átkelő Zrínyi nevét viseli majd, a tervek szerint a két ország kormányfői is jelen lesznek az október közepére várható avatón.

Nyolcmillió euró

A munkálatok a múlt év júliusában kezdődtek, a télen elkészült a híd pilléreinek cölöpözése, az acélszerkezet elkészítése után pedig néhány héttel ezelőtt befejezték mindkét oldal pályatestének betonozását is. Jelenleg a szigetelési és korrózióvédelmi feladatokat végzik, épülnek a kezelőjárdák, pénteken pedig megkezdik a magyar oldali felhajtó betonozását – részletezte a főmérnök.

A nyolcmillió euró (mintegy 1,9 milliárd forint) értékű beruházást fele részben a magyar, fele részben pedig a horvát állam finanszírozza. A kivitelező az autópálya-építésben az egyik legnagyobb, nemzetközi tapasztalattal is rendelkező horvát cég, számos híd, alagút és viadukt építésén dolgozott már. A társaság a Peljesac-félszigeten már épülő, ötven méter magasan húzódó különleges híd kivitelezői konzorciumának is tagja.

A Letenye és Muracsány közötti építkezésen most csaknem százan dolgoznak két műszakban. Domagoj Perkovic szerint a legnehezebb feladatuk a nagy sodrású Murában végzett alapozás volt. A híd pilléreinek helyén a víz kiszorításával ütötték le a cölöpöket, több esetben is a folyó erőteljes áradása idején.

Illeszkednie kell

A feladat különleges volt abból a szempontból is, hogy az általános gyakorlattal szemben itt a hídnak kellett illeszkednie a már korábban megépült autópályákhoz. Emiatt a Zrínyi híd pályatestét egyszerre ferdére és kanyarodóra is tervezték – fűzte hozzá a főmérnök.

Az októberre tervezett átadásig elkészül horvát oldalon az A4-es autópályának a hídig még hátralévő 1300 méteres szakasza, magyar oldalon viszont már négy évvel ezelőtt megépült az M7-es 800 méternyi pályája, később pedig a közös határállomás épülete is.

Címkék: Belföld

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Karancskeszi, 2019. március 20.
A felkelő Hold látszik a Karancs csúcsán lévő kilátó és az Antenna Hungária adótornya mögött Karancskeszi közeléből fotózva 2019. március 20-án.
MTI/Komka Péter
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.