A Fidelitas a múlt héten akciót indított, amelynek során
“Gyurcsány a hibás” feliratú matricákat osztogatnak, és arra kérik az
embereket, hogy azt ragasszák fel minden olyan helyre, ahol valami nem működik
jól, vagy tönkrement.
A Népszabadság megbízásából a Szonda Ipsos által készített hétfői, ezer fő
megkérdezésével készült országos reprezentatív telefonos felmérésből az derül
ki, hogy a szocialista párt hívei karakteres módon elutasítóak (82 százalék),
de a politikailag bizonytalan választók körében is 56 százalék elveti ezt a
módszert. Az ellenzéki táboron belül megosztottság mutatkozik: 37 százalék
helyesli, 34 százalék helyteleníti a kezdeményezést.
rossz ötlet a Fidelitas kezdeményezése, de a politikai marketing szempontjából
nézve elhibázott, és könnyen lehet, hogy visszafelé sül el. Ráadásul nem figyel
Orbán Viktor korábbi figyelmeztetésére, amely szerint nem csak Gyurcsányt,
hanem az egész MSZP-t kell támadni. Ha ugyanis mindenért “Gyurcsány a
hibás” és nem az MSZP, az segítheti is az MSZP esetleges új
miniszterelnök-jelöltjét – vélik a szakértők.