Belföld

Bakot lő a Fidelitas-kampány?

Egy felmérés szerint még az ellenzéki oldal szimpatizánsai is megosztottak a „Gyurcsány a hibás” kampánnyal kapcsolatban. Szakemberek szerint is visszafelé sülhet el az akció - írja a Népszabadság.

A Fidelitas a múlt héten akciót indított, amelynek során
“Gyurcsány a hibás” feliratú matricákat osztogatnak, és arra kérik az
embereket, hogy azt ragasszák fel minden olyan helyre, ahol valami nem működik
jól, vagy tönkrement.



A Népszabadság megbízásából a Szonda Ipsos által készített hétfői, ezer fő
megkérdezésével készült országos reprezentatív telefonos felmérésből az derül
ki, hogy a szocialista párt hívei karakteres módon elutasítóak (82 százalék),
de a politikailag bizonytalan választók körében is 56 százalék elveti ezt a
módszert. Az ellenzéki táboron belül megosztottság mutatkozik: 37 százalék
helyesli, 34 százalék helyteleníti a kezdeményezést.

A lap által megkérdezett szakértők szerint első látásra nem
rossz ötlet a Fidelitas kezdeményezése, de a politikai marketing szempontjából
nézve elhibázott, és könnyen lehet, hogy visszafelé sül el. Ráadásul nem figyel
Orbán Viktor korábbi figyelmeztetésére, amely szerint nem csak Gyurcsányt,
hanem az egész MSZP-t kell támadni. Ha ugyanis mindenért “Gyurcsány a
hibás” és nem az MSZP, az segítheti is az MSZP esetleges új
miniszterelnök-jelöltjét – vélik a szakértők.

A miniszterelnök-helyettes azt mondta, belátják, hogy a költségvetési vétó a szándékaikkal ellentétesen mind Lengyelországnak, mind az EU többi országának anyagilag is kárt okozna és ezt nem szeretnék.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.