A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés volt a MÁV Cargo privatizációja során kiszervezett MÁV-társaságok dolgozóinak, a megajánlott 6,9 százalék felett, és a privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése minden vasutas számára. Ez később egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, a munkáltató kompenzálja 1,1 százalékos béremeléssel a vártnál magasabb inflációt.
A csütörtöki egyeztetés után Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke elmondta: remélte, a közlekedési tárca vezetése korábbi nyilatkozataihoz tartja magát, és lépéseket tesz annak érdekében, hogy a MÁV menedzsmentje a megállapodást lehetővé tevő helyzetbe kerüljön. Hozzátette: a helyzet már szinte tragikomikus, nem történik hosszú idő óta előrelépés. Szerinte a MÁV menedzsmentjének “meg van kötve a keze”, nem képes érdemben elmozdulni korábbi álláspontjáról.
Bárány Balázs megerősítette: a szakszervezet szeretné elkerülni a sztrájkot, de ha a tárgyalásokon nem lesz előrelépés, a sztrájkbizottság július elsejei döntésének megfelelően két héten belül – ami július 14-én jár le – folytatják a munkabeszüntetést.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az egyeztetés után úgy nyilatkozott, hogy most sem közeledtek az álláspontok. A munkáltató szerint a szakszervezet követelései irreálisak, nem teljesíthetők. A vasúttársaságnak nincs anyagi fedezete a követelések teljesítésre sem egyenként, sem csomagban.
Barna István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) ügyvivője csütörtökön az MTI-nek azt nyilatkozta, hogy spontán munkabeszüntetésre készülnek a MÁV START Zrt. kelet-magyarországi jegy- és kocsivizsgálói.
Barna István elmondta, amennyiben a tárgyalások továbbra sem vezetnek eredménye, a szombati vasutasnap kivételével bármelyik napon sor kerülhet a hivatalos munkabeszüntetésre.