Belföld

Ötmilliárdból építhetik ki magyar futball médiarendszerét

A kormány kezességet vállal a nyíregyházi székhelyű Advertum Kft. 5,2 milliárd forintos hitelfelvételéhez. Ebből a pénzből a cég kifizetné a labdarúgó Profi Liga 3,1 milliárdos tartozását, s kiépítené a magyar futball "országos médiarendszerét" – tudta meg Népszabadság.

Az Advertum Kft. nevét egy nyíregyházi vállalkozóhoz, Sziky Gyulához kötik, aki a lapnak viszont azt mondta, hogy semmi köze nincs a céghez, májusban törölték nevét a cégkivonatból. Klausmann Viktor, az Advertum Kft. szóvivője (Klausmann valaha tévésként a TV 2 Szerencsekerék című műsorát vezette) a lap kérdésére elmondta: Sziky Gyula több mint egy éve adta el az Advertum Kft.-t, amikor a Nyíregyháza FC labdarúgó- csapata NB I-es lett. Az ügyvezető korábbi munkatársa, Nagy Szabolcs lett és tulajdonos maga Klausmann is. Ő és kollégái intézték az elmúlt öt évben a Nyíregyházi Spartacus FC és a szintén Sziky Gyula tulajdonában lévő Diósgyőr FC marketingfeladatait.

Az 5,2 milliárdos hitellehetőségre pályázat ugyan nem volt, de több jelentkező közül az ő elképzelésük találkozott a PM-ével. Megismertük a két klub működési mechanizmusát, s erre építve egy olyan tervet adtunk a hitel visszafizetésére, amely egy elsősorban sportmarketing célokat szolgáló országos médiahálózat kialakítását feltételezi – közölte Klausmann. Szerinte a marketingjogokat úgy lehet hatékonyan értékesíteni, ha több csapat összefog. A mérkőzések felvételeinek továbbértékesítéséből ők is részesedni kívánnak. Hogy konkrétan mi az a modell, ami Nyíregyházán működik, és most 5,2 milliárdot ér, azt üzleti titokként kezeli a cég.

Az Advertum Kft. a legnagyobb vidéki médiacégként aposztrofálja magát. Rádiót működtet Nyíregyházán, Miskolcon és Debrecenben, valamint ugyanitt a Metró mellékleteként megjelenő MÉDIA1 hetilapot, továbbá városi kábeltelevíziót Nyíregyházán.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik