Belföld

A levegőben lóg a BKV-sztrájk

Nem született megállapodás a BKV-s szakszervezetek és a vállalat között sem a szakszervezeti követelésekben, sem az esetleges sztrájk idején nyújtandó elégséges szolgáltatások mértékében a hétfőn reggel indult tárgyalásokon.

A cég tájékoztatása szerint a szakszervezetek azt kérik a BKV vezetőségétől, hogy vonják be a tárgyalásokba a főváros, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium és a Pénzügyminisztérium képviselőit is. A BKV Zrt. az első tárgyalási napon elzárkózott minden választól, amelyeket a paraméterkönyv-tervezettel kapcsolatban a szakszervezetek képviselői feltettek – mondta el Nemes Gábor, a Cinkotai Autóbusz Üzem Szakszervezet elnöke. A cég arra hivatkozott, hogy a kérdést először a fővárosi kabinet elé akarják vinni. Azt, hogy egész pontosan mit akarnak a kabinet elé vinni, „a BKV nem hajlandó megosztani a szakszervezetekkel” – tette hozzá az elnök.

Nemes Gábor szerint ezzel már önmagukban megsértik a 2007. december 14-én kötött megállapodást, amelyben többek között arról is szó van, hogy a paraméterkönyvvel kapcsolatban minden lényeges információt megoszt a cég a szakszervezetekkel. Bartha Pál, a Fürst Autóbusz Szakszervezet vezetője elmondta, hogy az esetleges sztrájk idején nyújtandó elégséges szolgáltatásokról a hétfői – első – tárgyalási napon csak „technikai egyeztetések” folytak. A BKV Zrt. vezetősége keddre ígérte, hogy a napi teljesítményadatokról tájékoztatja a szakszervezeteket. A szakszervezetek csak ezután tudják kialakítani javaslatukat a minimális szolgáltatásra.

A tárgyalások kedden folytatódnak. A BKV Zrt. szakszervezetei múlt hét pénteken juttatták el sztrájkfelhívásukat a társaság megbízott vezérigazgatójához. A felhívásban az áll, hogy amennyiben a cég nem vonja vissza a járatritkítási tervezetét, április 7-én sztrájkba lépnek a szakszervezetek. Eddig mintegy 20 szakszervezet jelezte, hogy sztrájkolni fog, ha a tárgyalások nem vezetnek eredményre. A szakszervezetek attól tartanak, hogy a paraméterkönyv-tervezetben rögzített járatcsökkentés leépítéseket okoz a vállalatnál. Azzal sem értenek egyet, hogy a járatcsökkentéseknek pusztán gazdasági indokai vannak, miközben szerintük a remélt megtakarítás egyáltalán nem oldaná meg a BKV Zrt. anyagi gondjait.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik