Az költségnövelést az igazgatóság jelenlegi 19 fős létszámának 40 fősre emelésével indokolta Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes. Az állam és a fővárosi önkormányzat közti metrószerződés alapján 386 millió forintot közösen finanszíroznak, 291 millió forintot pedig a főváros előlegezne meg a BKV-nak szánt ez évi önkormányzati támogatás terhére.
Ha a főváros a KözOP-pályázatból megszerzi azt a mintegy 300 millió forintot, akkor azzal kiegészítik a BKV-nak szánt amortizációpótló támogatást. A létszám növelését a projektigazgatóság előtt álló új, illetve megnövekedő feladatokkal indokolta Hagyó Miklós előterjesztése.
Az MTI értesülései szerint a kabinet ülésén nem esett szó a BKV vezérigazgatói pályázatának kiírásával és a cég felügyelőbizottságának a busztender vizsgálatával kapcsolatos jelentésével összefüggő kérdésekről sem.
A főpolgármester azt viszont leszögezte, hogy a sajtóban megjelent hírekkel ellentétben az önkormányzat közlekedési tanácsnoka nem lesz a BKV vezérigazgatója, hiba lenne ugyanis, ha egy politikus látná el ezt a feladatot.