Belföld

Szijjártó lebuktatta a kormányt

Szijjártó Péter szerint az egészségügyi miniszter egy nyilatkozata „lebuktatta" kormányt, kiderült, hogy az egészségbiztosítási törvény kapcsán tovább akarják folytatni eddigi „hazug" kampányukat, vagyis pénz van, de azt nem az emberek érdekeinek megfelelően költik el. A tárca visszautasít.

Mint mondta, Horváth Ágnes egészségügyi miniszter az egyik kereskedelmi rádióban arról nyilatkozott, hogy a kormány többet fog költeni az egészségbiztosítás átalakításáról szóló törvény kommunikációjára, és mindent megtesz azért, hogy ezzel a törvénnyel ne ismétlődhessen meg az, ami a vizitdíjjal és a kórházi napidíjjal történt.

Szijjártó Péter szerint ez a nyilatkozat „egyértelműen lebuktatta” a kormányt, hiszen kiderült, hogy van itt pénz, csak ezt a kormány az emberek érdekeivel ellentétes célokra használja.

Hazug kommunikációs offenziva

A szóvivő hangsúlyozta: a népszavazási eredmény miatt kialakult helyzetben a kormány egy dolgot tehet, amennyiben a demokratikus értékekhez valamennyire is közel érzi magát, az összes „hazug kommunikációs offenzívát” le kellene állítania.

„Le kell állítani az összes olyan kommunikációs hadjáratot, ami viszi az emberek pénzét, ami viszi a pénzt az egészségügy elől, viszi a pénzt a felsőoktatás elől” – jelentette ki.

Nem tűrik

A fideszes politikus kiemelte, hogy a kormány milliárdokat felemésztő népszavazási kampánya dacára az emberek a referendumon világossá tették, nem tűrik, hogy a kormány semmibe veszi az akaratukat, a választópolgárok leszavazták ezt a kormányzati politikát.

A kormány azonban ahelyett, hogy levonná ebből a megfelelő következtetéseket, tovább folytatja azt a gyakorlatot, amelyre az emberek nemet mondtak, továbbra is erőfölénnyel, milliárdokkal élve próbálja meg elhitetni az emberekkel azt, ami ellentétes az érdekeikkel és a valósággal – tette hozzá.

Pontosan tudták

Szijjártó Péter utalt arra is, hogy az interjúban az egészségügyi miniszter azt mondta, a kormány nagyon keveset költött a vizitdíj kommunikációjára, ezért sokan nem tudták, miről szavaznak.

A Fidesz szóvivője szerint ugyan a kormány a 2006-os parlamenti választások előtt gondoskodott arról: az emberek ne tudják, hogy miről voksolnak, a mostani népszavazáson azonban a választópolgárok pontosan tudták, hogy miről szavaznak.

A politikus emlékeztetett arra is, hogy csak az Egészségügyi Minisztérium több mint 700 millió forintért hirdetett meg kommunikációs pályázatot a népszavazási kampányban.

Nem is arról beszélt

A tárca sajtóosztálya, Szijjártó szavaira reagálva közölte, hogy az egészségügyi miniszter a Fidesz szóvivője által említett rádióműsorban arról beszélt, hogy a jövőben még nagyobb hangsúlyt kell fektetni arra, hogy a reform lépéseiről az embereket tájékoztatni tudjuk.

“Ez különösen indokolt annak fényében, hogy a mostani népszavazási kampányban a Fidesz az 1000 forintos vizitdíj hazugságával kampányolt. Az egészségügyi miniszter ebből vonta le azt a következtetést, hogy a jövőben még több figyelmet kell fordítani a pontos tájékoztatásra. Hiszen ha a Fidesz egy számára elveszíthetetlen népszavazás esetében sem tud ellenállni a rágalmazás és a rémhírterjesztés kísértésének, akkor miért tenne másképp a későbbiekben?” – tette fel a kérdést a tárca.

Megalázó

A tájékoztatás költségei eltörpülnek ahhoz az összeghez képest, amelyre a vizitdíj kieső bevételeinek pótlására szükség lenne. Ráadásul az a pályázati kiírás, amelyre a Fidesz szóvivője hivatkozik, a népegészségügyi szemléletváltást szolgálja.

Megalázó a háziorvosokra nézve, amikor a Fidesz néhány tízmillió forintos forrást jelöl meg a kompenzációra. Cserbenhagyásos gázolással ér fel úgy kezdeményezni népszavazást, hogy annak hatásával a kezdeményező párt ennyire ne foglalkozzon komolyan.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik