Belföld

Ma is “kampányolt” az ál-közvéleménykutató

Olvasónkat kedd délelőtt is kereste az a közvélemény-kutató, amelyik azzal hívja fel az állampolgárokat, hogy tudnak-e arról, ezer forint lesz a vizitdíj.

A Tárki Társadalomkutatási Intézet hétfő koradélután adott ki egy nyilatkozatot, melyben arra hívta fel a közvélemény figyelmét, hogy a Tárki nevével visszaélve végeznek közvélemény-kutatást, s arról kérdezik az embereket, tudnak-e arról, hogy ezer forint lesz a vizitdíj. Úgy tűnik hiába jelentette ki a Tárki munkatársa, hogy a napokban nem végeznek a népszavazással összefüggő felmérést, az „ál-közvéleménykutató” nem adta fel a telefonálgatást, ellenben olvasónk beszámolója szerint most már csak elhadarják a cég nevét, így nem érthető, hogy kinek a nevében hívogatják továbbra is a szavazókat.

Az ügy miatt ma Horn Gábor, SZDSZ népszavazási kampányfőnöke „szóváltásba” keveredett Tarlós Istvánnal, a Fidesz kampányfőnökével. Előbbi nyílt levélben tudakolta, hogy ismét Tarlós „kampánycsapata szervezi a csaló telefonhívásokat”, s azt firtatta, „tudott arról, hogy ilyen kampányeszközt is igénybe fognak venni”? A liberális politikus azzal indokolta kérdéseit, hogy 2006-ban az önkormányzati választást megelőző napokban egy Rinocérosz Kft. nevű cég közvélemény-kutatásnak álcázott hazugságokkal hívta fel a választókat, majd kiderült, hogy a cég tulajdonosa Tarlós kampányfőnöke volt, és hívásaik egyértelműen Tarlós István főpolgármesteri ambícióit szolgálták.

A Fidesz kampányfőnöke válaszlevelében annyit írt: „érthető az SZDSZ egyre mélyebb kétségbeesése, hiszen már csak néhány nap, és az emberek véget vethetnek a hazugság politikájának.” A Rinocérosz Kft. ebben a kampányban kezdettől fogva nem vesz részt.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik