Szerdán a vonatok mintegy 40 százaléka közlekedett a MÁV adatai alapján. Csütörtökre virradó éjszaka a forgalomirányítók közül 1567-en vették fel a munkát, 123 vasutas sztrájkolt – tájékoztatta Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke. A MÁV-Start személyszállító cég által éjszakára kivezényelt mintegy 800 dolgozó 15 százaléka sztrájkolt.
A MÁV csütörtökön – ha meglesznek hozzá a feltételek – viszonylag kiszámítható közlekedést szeretne biztosítani Budapest és az elővárosok között, valamint a távolsági forgalomban. Az elővárosokban általában 1,5-2 óránként járnak a vonatok, a vidéki regionális forgalomban 3 óránként. Nemzetközi vonatok továbbra sem várhatók, mert a MÁV-Start tájékoztatta a külföldi vasutakat, hogy a VDSZSZ sztrájkja miatt nem garantált a közlekedés a teljes útszakaszon – mondta Kavalecz Imre.
A reggel 7 órás műszakváltás után derül ki, hogy a munkába lépők segítségével milyen mértékben sikerül megszervezni a csütörtöki közlekedést – tette hozzá a sajtófőnök.
Both Ferenc, a Mávinform ügyeletese csütörtök reggel azt közölte, hogy a kora reggeli órákban a fő vonalakon az elővárosi közlekedésben egy-két vonat menetrend szerint elindult Budapest irányába. A budapesti állomásokon sztrájkoló dolgozók miatt a vonatok jelenleg csak Pécelig, illetve Rákoshegyig közlekednek. A távolsági vonatok csak Kőbánya-Kispest állomásig járnak, onnan fordulnak vissza. Jelenleg a Nyugati és a Déli pályaudvar fogad és indít is vonatokat. Ez a helyzet azonban a későbbiek folyamán a műszakváltások miatt változhat – tette hozzá.
Szabó Imre, a VDSZSZ részéről közölte, hogy az éjszaka változatlan volt a helyzet, a sztrájklefedettség az előző napi állapotnak megfelelő volt. A reggeli műszakváltás után fogják látni, hogy a nappalos műszakokban milyen sztrájkkészültséget tud mutatni a szakszervezet. Erről az ügyeletes fél kilenc utánra ígért tájékoztatást. (Mint a VDSZSZ korábban közölte, szerdán információik szerint a vasútforgalom kulcspozícióiban dolgozók vasutasok 75 százaléka vett részt a sztrájkban.)