az Orangeways bejelentette, hogy részt vesz a vonatmenetesítő járatok
közlekedtetésében. Délután a MÁV-Start azt válaszolta, hogy technikai és
technológiai okok miatt nem kívánja igénybe venni a cég – egyébként ingyen
kínált – szolgáltatását.
A visszautasítás után a MÁV-Start mégis megkereste a
buszvállalat legnagyobb jegyértékesítési irodáját: a rendelkezésre álló
személyszállítási kapacitásokról érdeklődtek és árajánlatot is kértek.
A MÁV-Start-tól származó információk szerint a belföldi
járatok indítását is fontolgató Orangewayst a Volánbusz nem látta szívesen, a
vasút ezért tekintett el az együttműködéstől. Pekli Ferenc, a Volánbusz
vezérigazgatója a Népszabadságnak azt mondta: nem tud cége ilyen irányú
kéréséről. Azonban nem felejtette el megjegyezni: társaságuknak több száz busza
van, míg az Orangeways-nek mindössze nyolc, ez kevés lenne.
Balogh-Fazekas Anita, a MÁV-Start szóvivője azt válaszolta
lapunknak, hogy technológiai okból tekintettek el az együttműködéstől, hiszen a
vonatpótló autóbuszokra valamint a menetrend-szerinti járatokra nem ugyanazok
az előírások vonatkoznak. Így például előbbiek esetben személyzetet is
biztosítani kell.
Kovács Miklós, az Orangeways igazgatója megerősítette:
valóban elállt a MÁV-Start az együttműködéstől, s érkezett hozzájuk
partnerüktől olyan megkeresés, hogy – árajánlattal – ajánljanak fel szabad
kapacitásokat.