Az önkormányzati vezetők azt sérelmezték, hogy a főváros minden pénzt a metróberuházásra fordít, így nem marad forrás például a felszíni közlekedésfejlesztésre. Kovács Péter (Fidesz), a XVI. kerület polgármestere szerint a főváros “már egy zebrát sem tud felfesteni” a kerületben, mert minden pénzt a 4-es metróberuházás emészt fel.
Elmondta, a metró költségének 20 százalékából a 2-es metrót elvezethetnék Cinkotáig, illetve a vonalat összeköthetnék a gödöllői HÉV-vel, továbbá a XVII. kerület felé is lehetne egy leágazása.
Riz Levente (Fidesz) XVII. kerületi polgármester is azt hangoztatta: a 4-es metrónak “van alternatívája”, ráadásul “töredékáron”. Az 500 milliárd forintos metróberuházásra szánt pénz kis részéből rengeteg közlekedési problémát meg lehetne oldani Budapesten – mondta.
Derce Tamás (független) újpesti polgármester szerint Budapest a metróépítés miatt a következő tíz évben nem lesz “közlekedhető”. Több polgármestertársával együtt kritikus hangon szólt a fővárosi köztisztasági helyzetről. Mint mondták, a főváros közterei egyre elhanyagoltabbak és szemetesek. Újpest vezetője szerint a “Főkefe” “nem képes ellátni” a feladatát.