Illés Hilda, a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese elmondta, a vízi balesetben a motorcsónak vezetője életét vesztette. Dobson Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője azt közölte, hogy az ütközés idején a csónakot vezető férfi egyedül volt a járműben.
Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet szóvivője a helyszínről kapott információk alapján elmondta: a Bécsből Budapestre tartó szárnyashajón észlelték, hogy egy “motoros ladik” indult el a parttól, és a folyón keresztbe halad. A szárnyashajó ekkor lassított, ám már nem tudták elkerülni az ütközést.
A szóvivő elmondta, úgy tudják, hogy a csónak korábban az M0-ás autóút építéséhez szállította a munkásokat.
Viszonylag gyakori
Az utóbbi egy év hajózási szerencsétlenségeinek krónikája szerint három ilyen jellegű eset történt a Dunán. 2006. október 6–án zátonyra futott egy holland utasszállító hajó a dunaföldvári híd alatt. A balesetben senki nem sérült meg és a hajó is sértetlen maradt. 2006. november 21–én léket kapott a Tatabánya nevű tolóhajó, miután a Duna budapesti szakaszán nekiütközött a Lágymányosi híd egyik pillérének. Az idén pedig június 24-én szintén léket kapott egy tolóhajó Budapestnél, a IV. kerület magasságában, a fenéktat elsüllyedt, a hajó orra kiállt a vízből, tartályából szivárgott a gázolaj.