Belföld

Megjött az utolsó Combino is

A múlt héten megérkezett Budapestre az utolsó, a negyvenedik Combino is – jelentette be Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes és Antal Attila, a BKV vezérigazgatója, akik egyben ünnepélyesen elbúcsúztatták a körútról távozó utolsó Ganz-villamost.

A főpolgármester-helyettes elmondta, hogy a körúti villamosokkal naponta mintegy 200 ezer ember utazása válik kényelmesebbé a korábbi járműveknél üzembiztosabb Combinókkal, amelyek a környezetet is kevésbé terhelik kisebb zaj- és rezgéskibocsátásuk révén.

Antal Attila tájékoztatása szerint az 1964-ben elkészült első Ganz-villamos 1970-től járt a Nagykörúton, 1978-tól pedig már csuklós szerelvényként közlekedett. Hozzátette, hogy a Ganz-villamosok ezután a 49-es vonalán közlekednek tovább. A vezérigazgató invitálásában ezt követően utolsó útjára indult a körúton a Ganz-villamos, amelyet az „Ég veled, Nagykörút!” – felirattal díszítettek.

Vág Péter, a Combino-projekt vezetője, a BKV korábbi vezérigazgató-helyettese az MTI-nek elmondta, hogy a negyven villamos vásárlására, valamint az egyéb járulékos beruházásokra, mint például a körúti pálya, a peron és a vezeték átépítésére, illetve a remizek átalakítására negyvenmilliárd forintot költöttek. Hozzátette, hogy a Combinók üzembiztonságát jól mutatja, hogy az elmúlt negyedévben hússzor kevesebb volt a menetkimaradás, mint korábban.

Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs igazgatója közölte, hogy a villamosokat gyártó Siemens cég minden késésért kötbért fizetett, s így 4-5 villamost gyakorlatilag ingyen kapott a BKV. Elmondta azt is, hogy a nyári meleg enyhítésére három megoldást tesztelnek rövidesen a Combinókon. Az ablakok nyitva tartása és a levegő átforgatása mellett megvizsgálják a légkondicionáló használatának lehetőségét is.

Az 1990-es évek második felében felmerült, a Nagykörúton közlekedő villamosok beszerzésére vonatkozó terv meghiúsulása után kiírt új tendert 2003 áprilisában nyerte meg a Siemens-Kiepe konzorcium. A járművek alumíniumvázát időközben acélszerkezetre cserélték, így 2004 ősze helyett csak 2006 márciusában érkezhetett az első Combino Budapestre. Az utolsó szerelvény szállítási határideje egyébként a jövő hónapban lett volna esedékes. Az 53 méter hosszú, 2,4 méter széles villamos 351 férőhelyes, ebből 72 az ülőhely.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik