Belföld

A 4-es metró kiütheti a vidéki villamosokat

Újabb több hónapos csúszást szenvedhet a 4-es metró, ha változik a 350 milliárd forintba kerülő beruházás finanszírozásának módja. A kormány a rá eső, mintegy 250 milliárd forintot nem hitelből, hanem uniós támogatással akarja kiváltani.

A kabinet az elképzeléssel még a nyáron rukkolt elő, ám a főpolgármesteri kabinet júliusban nemet mondott a kormány szándékaira, mondván, ha a 4-es metróra költenek az uniós támogatásból, másra szinte nem is marad. Amennyiben a kormány elképzelése győz, akkor Budapest búcsút mondhat olyan tervezett fejlesztéseknek, mint az aquincumi híd, vagy a Moszkva tér átépítése – írja a Népszabadság. Sőt, a miskolci, szegedi és debreceni villamosközlekedési programra sem juthat így elég uniós támogatás, ahogy az 5-ös metró első szakasza, valamint a budapesti 1-es és 3-as villamos meghosszabbítása is sorba fog állni.


A főváros egyelőre nem sieti el a tárgyalásokat, hiszen már tavaly szerződést kötött az Európai Beruházási Bankkal a metróra is fordítandó hitel első részéről. A városházán úgy fogalmaznak: a kormány átalakíthatja a metrófinanszírozást, de akkor más projektekre, így a vidéki városok villamoshálózatának fejlesztésére sem marad uniós támogatás.

A lap értesülései szerint a metró költségeiből mintegy 160 milliárd forintra adhat Brüsszel támogatást. Ha így lesz, a többi, uniós segítséggel megvalósítani tervezett fejlesztésre összesen 100 milliárd forint maradhat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik