Az önkormányzatok és a kormány között, Pest és Buda között hidakat kell építeni, nincs más alternatíva – jelentette ki Gyurcsány Ferenc miniszterelnök, aki Demszky Gábor főpolgármesterrel pénteken Budakalászon megtekintette az M0-s híd építési munkálatait.
A jobboldalt folyamatosan Budapest „kiszárításának” programja, nem egy esetben kicsinyes politikai megfontolások vezetik – mondta a kormányfő, hozzátéve, amikor a jobboldal kormányzati pozícióba került, a „bűnös várost” büntette, hogy megmutassa, ki az úr a háznál.
Hozzátette: e magatartásán ezentúl sem kíván változtatni. A legfőbb bizonyíték erre az a magatartás, amely (a Fidesz és a KDNP által is támogatott független) főpolgármesteri posztra pályázó óbudai polgármester tevékenységét az elmúlt időszakban jellemezte.
Demszky Gábor arról beszélt, hogy a főváros számára létkérdés az M0-s híd építése, ez ugyanis közvetlen kapcsolatot teremt a 11-es és a 2-es út között. Ily módon lehetővé válik, hogy naponta több tízezer autó, közöttük 40 tonnás kamionok – amelyek közül egy is annyi környezetszennyezést okoz, mint ezer személyautó –, ne terheljék a fővárost. Ez a híd korszakváltás szimbóluma abból a szempontból is, hogy 12 évnyi vita után a Duna két oldalának képviselői végre megegyeztek és megépülhet a 3,2 kilométer hosszú híd.
Hozzátette: politikai riválisa, Tarlós István éveken át akadályozta a híd megépültét, amikor is egyetlen változatot sem fogadott el azok közül, amelyeket a közlekedési tárca elé terjesztett. Ez a tendencia folytatódik, hiszen a tárca 7 alternatívát kínál az M0-s hídról lejövő út nyomvonalaként. Itt azért van szükség új útra, mert e nélkül 2008-tól, a híd elkészülte után óriási forgalom zúdulna Óbudára – mutatott rá a főpolgármester.
Képünkön Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Demszky Gábor főpolgármester megtekinti az M0-s körgyűrű északi hídjának építési munkálatait.