Belföld

Részletek Toller balesetéről

A Toller László pécsi polgármester balesetéről készült szakvélemény szerint „a baleset alapvető oka a forgalmi helyzetből adódott” – tájékoztatta a Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság több vezetője a sajtót.

A balesetet okozó Mercedes valószínűleg 90-95, a szocialista politikus szolgálati autója pedig körülbelül 110 kilométeres sebességgel közlekedett, sem Toller László, sem sofőrje a baleset bekövetkeztekor nem használta a biztonsági övet, légzsákjaik azonban kinyíltak – mondta el Kovács Zoltán alezredes, megyei közbiztonsági igazgató. A rendőrség helyszíni szemléjének adatai, a tanúvallomások, valamint a szakértői vélemények alapján rekonstruálták a történteket. Ezek szerint a 61-es út 84-es kilométerszelvényében egy Mercedes személyautó két nagyobb teherautót előzött, a vele szemben szabályosan közlekedő VW Passat szolgálati kocsi ezért letért az útról, és a túloldali vízelvezető árokba csapódott.

A balesetet okozó személyautó a záróvonal kezdete előtt 100-120 méterrel, a bukkanótól mintegy 150-200 méterre kezdte meg az előzést, a szemből érkező autót 40-60 méteres távolságból észlelte, de az előzés biztonságos befejezéséhez legalább 360-390 méteres belátható útszakaszra lett volna szükség. A Mercedes sofőrje annak ellenére nem szakította meg az előzést, és nem húzódott vissza sávjába, hogy a 70 kilométeres sebességgel haladó teherautó vezetője jobbra húzódva helyet biztosított számára. „A szolgálati kocsi elkormányzása, majd hossztengelye körüli megpördülése és árokba csapódása 13-14 másodperc alatt következett be” – hangzott el. A rendőrségi vizsgálat megállapítása szerint: „a baleset alapvető oka a forgalmi helyzetből adódott”.

Kérdésre válaszolva az alezredes elmondta, a jogi felelősség kizárólag a Mercedes 54 éves budapesti vezetőjét terheli. Emlékeztetett, hogy a vétkes sofőr a baleset észlelése után visszatért a helyszínre, a vizsgálat során azonban megtagadta a vallomástételt. A Toller László gépkocsiját vezető sofőr ugyan 71 éves volt, de 12 kategóriára érvényes jogosítvánnyal rendelkezett, ismerte ezt az útszakaszt, és rendszeresen vezetett a környéken. Soczó László ezredes, rendőrfőkapitány elmondta: további szakértői vizsgálat tárgya, hogyan függ össze a sofőr halála a balesettel, valamint az, milyen módon befolyásolta a polgármester és a sofőr sérüléseinek mértékét, hogy nem volt bekapcsolva a biztonsági övük. A főkapitány megjegyezte: a sajtó tájékoztatására a családok jogi képviselőivel történt konzultációt követően került sor.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik