Menyhért László a fővárosi önkormányzat szakbizottságának ülésén elmondta, hogy a BKV diszpécsereinek előírják, hogy különböző hőmérsékleteknél milyen fokozatban kell működtetni a buszok légkondicionálójának kapcsolóját. Aki ezen akar üzemanyagot megtakarítani, az mehet vissza a forró fülkékbe.
A BKV 1400 körüli autóbuszából jelenleg 100 Volvo-járműben van légkondicionáló. Az első szériában, két éve vásárolt 50 másik Volvóból hetente négyet visszavisznek a lengyelországi Wroclawban lévő gyárba, hogy utólag ezekbe is beszereljék a légkondicionálót – tudta meg az MTI a társaság vezetőitől. Szálka Miklós (Fidesz), a városüzemeltetési bizottság alelnöke a 2-es metró pótlóbuszainak közlekedése kapcsán helyesnek tartaná, ha a József Attila utcában véglegessé válnának ezek a buszsávok. Megjegyezte azt is, hogy „a rendőrség nincs a helyzet magaslatán a buszsávok ellenőrzése terén”.
Lakos Imre (SZDSZ) bizottsági elnök javaslatára felkérték a főpolgármestert, vizsgáltassa meg, hogy lehetséges-e a metrópótlásnál kialakított buszsávokat véglegesíteni. A főpolgármestertől intézkedéseket várnak a buszsávok szigorúbb rendőri ellenőrzése érdekében. Megvizsgáltatják annak a lehetőségét is, hogy a Déli pályaudvar és a Krisztina tér között a villamossíneken haladhassanak a metrópótló buszok. Egy civil felvetés (VEKE Egyesület) szerint a pótlóbuszok jelenleg 10 percig torlódnak ezen a másfél perces útszakaszon.
Menyhért László közölte, hogy nem támogatják a buszok villamossínekre vezetését, szerinte ugyanis a Bartók Béla úton a 7-es buszok síneken való közlekedése sem felel meg a KRESZ-nek, és emiatt baleset esetén könnyen gondba kerülhetnek a járművezetők.