Az SZDSZ pártelnöke úgy fogalmazott, erősíteni kell a kistérségek szerepét, létre kell hozni a valódi, kellő legitimitással rendelkező, választott régiókat. Ebben az esetben a megye funkciói kiüresednek, és a „továbbiakban nincsen rájuk szükség”. A politikus úgy vélekedett, hogy 2010-re felállhatnak a régiók. Igaz – tette hozzá – ez politikai szándék függvénye. A pártelnök szerint a régiós rendszer kialakítása egyebek mellett elősegítheti az oktatás, az egészségügy és a közlekedés fejlesztését.
Hozzátette: a mai közigazgatási rendszer működésének negatívumait jól mutatják az M0-ás autóút megvalósításának problémái, illetve ugyanez tapasztalható az agglomeráció közlekedésfejlesztése terén is. E nehézségekkel egy erős régió működése esetén nem kellene szembenézni. Kuncze Gábor elmondta: az M0-ás elkerülő út megépítéséről már az 1940-es években elkezdtek gondolkodni, s a kivitelezés csak az 1980-as években kezdődött meg. Az északi szakaszon a továbbépítés jelenleg is nehezen halad, amelynek oka szerinte az, hogy “újra és újra megtámadják a különböző engedélyeket”. Ez arra utal, hogy “regionális szinten nem volt egy rendszer, amely képes lett volna kézbe venni, megfelelően előkészíteni az M0 építését” – tette hozzá. A pártelnök szerint, ha nem épül meg teljes hosszában az M0-ás körgyűrű, akkor, 2015-2018 környékére már elviselhetetlenné válhat a fővároson átmenő forgalom. De a kivitelezés megkezdése, és megfelelő ütemű megvalósítása az EU támogatás miatt is fontos, hiszen késlekedés esetén ez a mintegy 80 milliárd forint támogatás elveszhet.
Grószné Krupp Erzsébet, Pilisvörösvár szabad demokrata polgármestere úgy fogalmazott: “ha a térségi összefogásnak nincsen ereje, nincsen hangja, akkor mi is áldozatává tudunk válni egy maréknyi környezetvédő csoportnak”. A Pilisi-Zsámbéki medence fejlődése érdekében is fontos lenne a kistérség és a régió – mondta, s hozzátette: “a megyének semmilyen szervező funkciója nincs”. Wittinghoff Tamás, Budaörs SZDSZ-es polgármestere azt hangsúlyozta: az elmúlt 5-6 évben a környékbeli településekkel – egyebek mellett – a tömegközlekedés fejlesztésében értek el eredményeket. Így lépéseket tettek annak érdekében, hogy “a metró kimenjen egészen Budaőrsig, hiszen ez a kistérség legfontosabb fejlesztési célja a tömegközlekedésben”. Ezzel kapcsolatban már tervek is készültek.