Belföld

A főváros a legtöbbet a közlekedésre költené

A legtöbbet, mintegy 80 milliárd forintot a közlekedés fejlesztésére különítették el a városatyák. Noha az ellenzék inkább a működésre költene, szakértők szerint a közlekedési fejezet is csak töredéke a szükségesnek.

A Fővárosi Önkormányzat idei büdzséjében 420 milliárd forint kiadással, 373 milliárd forint bevétellel és körülbelül 53 milliárd forintnyi hiánnyal számol. Ebből 184 milliárd forintot szánnak felújításra és beruházásra, működésre pedig 218 milliárd forintot. Budapest idén 53,5 milliárd forint fejlesztési célú hitelt vesz fel.

A közgyűlés csütörtöki ülésén támogatta az MSZP-SZDSZ közös módosító indítványát, mely szerint az eredetileg tervezettnél mintegy 4 milliárd forinttal többet fordítanak például szociális, oktatási és környezetvédelmi célokra – tudta meg lapunk városházi forrásokból.

A bevételek között az idén is az iparűzési adó a legjelentősebb tétel, ebből mintegy 154 milliárdot tervez beszedni a főváros.

Az ingatlanokhoz kapcsolódó illetékekből 10 milliárddal számolnak, az idegenforgalmi adót pedig 1 milliárdra tervezik.

A központi költségvetésből idén 53,2 milliárdot kap Budapest, 2,8 százalékkal kevesebbet a tavalyinál, viszont a kormány a tavalyinál nagyobb mértékben, összesen 11,2 milliárd forinttal támogatja a fővárosi utak felújítását.

Az ellenzéki képviselők a vitában azt kifogásolták, hogy túl sokat fordítanak az útfelújításra, ezért sok a vesztes terület. Szerintük túl sok hitelt vesz fel a város, és utólag majd túl sok korrekcióra lesz szükség.

A koalíciós pártok ezzel szemben úgy vélték, hogy vállalható költségvetés-tervezet készült, amely a fővárosiak érdekét szolgálja.

A közlekedési fejezeten belül mintegy 10 milliárd forintot kap a BKV, ezért a főváros a szentendrei HÉV rekonstrukcióját, a nagykörúti villamos áramellátásának fejlesztését, a villamospályák és kocsiszínek felújítását, valamint átfogó járműfelújítási programot várnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik