Csordás elmondta, hogy a rekonstrukciót a 4-es metró építésével kapcsolják össze. 2006 második felétől kezdik ugyanis a Gellért téri és a Fővám téri állomás kialakítását. Ez idő alatt egyébként sem lehetne a hídon közlekedni, hiszen a hídfők sem lesznek megközelíthetők. A munkálatok előreláthatóan jövő év második felében kezdődnek, és körülbelül másfél évig tartanak majd. A 110 éves Szabadság hídon a főváros megtartaná a villamosközlekedést.
Csordás Mihály szerint a híd lezárása nem okoz megoldhatatlan forgalmi problémát, hiszen nem ez a főváros legforgalmasabb dunai átkelője. A szakemberek ugyanakkor megpróbálnak felkészülni a közlekedési problémák enyhítésére, és a Szabadság téren áthaladó villamosok kimaradását is pótolják.
Egyelőre nem tudni, hogy a lezárás ideje alatt a gyalogosok használhatják-e a hidat.
A rosszabb állapotú Margit híd felújítása sokkal nagyobb fennakadást jelentene, ám annak a rekonstrukciója csak az északi M0-ás híd átadása után kezdődik meg. Mint Csordás elmondta, a Margit híd statikailag egyelőre nincs kritikus állapotban, leginkább a pályalemezeket kell felújítani. Mivel a Margit híd utolsó nagyobb átépítése 1945-ben volt, a szigetelés is elhasználódott, ami a tartópilléreknek sem tesz jót. Ezért minél tovább halogatják a híd felújítását, annál nehezebb és drágább lesz.
A Szabadság híd tehermentesítésére az elmúlt években több elképzelés is született, hiszen a szerkezet eredetileg nem ekkora forgalomra készült. Az egyik javaslat szerint a villamost végleg le kellene venni a hídról, ám ezt elvetették. Néhány rekonstrukciós tervben az szerepelt, hogy a hídról minden forgalmat ki kell tiltani, csak a gyalogos átkelés maradna, a metró ugyanis megoldja majd a térség közlekedési problémáját. A 4-es metró azonban az eredetileg tervezettnél jóval később készül el, a megoldást nem lehet addig halogatni.
Hidak, tervek
A fővárosi hidak kapacitása az elmúlt évtizedekben nem követte a járműforgalom növekedését, így Budapesten szükség lenne két új átkelőre a város északi és kettőre a déli részén – jelentette ki Demszky Gábor 2002-ben, frissen újraválasztott főpolgármesterként.
Azóta sok víz lefolyt a létező hidak alatt, de újak csak nem épültek. A budapesti hídfejlesztési program szerint a legsürgősebb az Aquincumot Újpesttel összekötő városi átkelő lenne, többek között azért, mert a főváros addig nem tudja elkezdeni a Margit híd sürgető felújítását, amíg egy új északi átkelő el nem készül. Az Árpád híd egyedül ugyanis nem bírja el a város északi részének forgalmát.
Erre viszont még várni kell, mert elég kicsi az esélye annak, hogy az északi Duna-hidat sikerül a már egy évvel amúgy is kitolt, 2007. végi határidőre átadni. A 60 milliárd forint körüli beruházás csúszásának oka, hogy a másodfokú építési engedély ellen néhány érintett település bírósági keresetet nyújtott be.