Belföld

A Marketing Centrumnál továbbra is a Fidesz vezet

A Marketing Centrum október 20-26. közötti felmérésén is csökkent a két vezető politikai erő közötti különbség, de a többi közvélemény-kutatónál mért MSZP fölény náluk nem jelentkezett – adta hírül a Népszabadság.

A kutatás szerint a valószínűleg szavazó, pártot választó megkérdezettek között a Fideszre 40, az MSZP-re 33, az SZDSZ-re 5, az MDF-re 3 százaléknyi voks jutna. Ennek megfelelően csak három pártot szavaznának be a parlamentbe. Az SZDSZ ugyanis éppen eléri az 5 százalékos küszöböt, az MDF 3 százaléka azonban nem elég a bejutáshoz. A közvélemény-kutató felmérése szerint az MSZP a politika iránt erősen érdeklődők, a budapestiek és a 60 évnél idősebbek körében örvend nagyobb népszerűségnek, mint a Fidesz. Az ellenzék nagy pártjának a kistelepüléseken és a rendszeresen templomba járók, illetve a 30 évnél fiatalabbak körében nagy az előnye.


Ezzel szemben a négy nagy közvélemény-kutató – a Tárki, a Gallup, a Szonda-Ipsos és a Medián – októberi adatsorai egy gyökeresen új trendet mutattak. A Gallup felmérése szerint a biztos szavazók körében a Fidesz 44, míg az MSZP 45 százalékon áll. Ennél is érdekesebb a Tárki eredménye: itt ugyanis valamennyi vizsgált csoportban átvette a vezetést az MSZP. A részvételüket biztosra ígérők között az MSZP 46, míg a Fidesz – három százalékos csökkenés után – csupán 43 százalékon áll. A Mediánnál ezzel szemben 48-44-re vezet a Fidesz, a Szondánál pedig 47-44 az arány, szintén az ellenzéki párt javára.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik