Nemrég beszámoltunk róla, hogy a BKV ellenőrei használni kezdték az alapfelszereltségnek számító UV-lámpáikat, így szerették volna kiszűrni a hamis jegyeket és bérleteket. Lucza Mihály, a cég jegy- és bérletellenőrzési szakszolgálatának vezetője akkor úgy nyilatkozott, hogy az ellenőrök mindenféle hamisítványt ki tudnak szűrni. Egy olvasónk megírta, hogy őt is kiszűrték, noha hivatalos BKV-jegypénztárban vette harmincnapos bérletét.
V. András bérletét bevonták, mert a kontroll során hamisnak találták. Levelét megjelentettük a FigyelőNeten, így a BKV már azelőtt értesült az eseményről, mielőtt az ellenőrök a műszak végén hivatalosan jelentették volna az esetet. Ezt Lucza erősítette meg lapunknak. Pár nap alatt lezajlott a belső vizsgálat, ami során megállapították, hogy két BKV-pénztáros adta el a hamisítványokat. Meghallgatásukkor elmondták, hogy visszavásároltak 30 napos bérleteket, mert a bérletek tulajdonosai pénzszűkére hivatkozva vissza akarták adni őket. Lucza szerint történetük annyira meghatotta a jóhiszemű és jóindulatú pénztárosokat, hogy a belső szabályok ellenére visszavásárolták a bérleteket, amiket később újra forgalombahelyeztek. Így került hamis bérlet V. Andráshoz is.
A két pénztárost – akik maguk adtak számot az esetekről – rendkívüli felmondással elbocsátották. Jóhiszeműségüket és segítőkészségüket a cég nem vitatta, de vétettek a szabályok ellen, és szerencsétlenségükre hamisítványokkal kerültek kapcsolatba. A BKV álláspontja szerint pénztárosaik tisztességesen dolgoznak, folyamatos képzést kapnak, és a cégnél szokásos próbavásárlásokkal folyamatosan ellenőrzik munkájukat. Ezután az eset után pedig mindent megtesznek, hogy ilyen mégegyszer ne fordulhasson elő.
V. Andrást a vizsgálat lezárulta után a BKV vásárlási utalvánnyal kárpótolta. Olvasónk ezt így kommentálta: le a kalappal a gyors kivizsgálás és a korrekt ügyintézés előtt.