A korábbi sajtóinformációknak megfelelően a NA Rt. a munkák elvégzésére hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárás során a Vegyépszer Rt. ajánlatát találta alkalmasnak és vele köt szerződést mintegy 37,1 milliárd forint értékben. A szakasz végleges forgalomba helyezésének határideje 2007. február 28.
Az autópálya szakasz az M0-ás autópálya csomópontját köti össze az M6-os érdi tető-Dunaújváros között 2006-ra megépülő szakaszával, így a tranzitforgalom Budapest elkerülésével, 2007-ben már gyorsforgalmi úton érheti el az ország déli régióit. A szakaszon 4 csomópont is épül. Az M0-M6-os elválásánál megépül Magyarország első háromszintű csomópontja.
Az M6-os városi szakasz építésének különlegessége, hogy végig belterületen halad a XXII. kerületen, Nagytétényen és Érd-Ófalun keresztül, ami igencsak megnehezíti a szakemberek dolgát: a nyomvonal alatt több kilométernyi – az autópálya szakasznál hosszabb – közmű, szénhidrogén-vezeték, víz- és szennyvízvezeték, távközlési építmények és villamos kábelek húzódnak. Ezek kiváltása időigényes, és körültekintő előkészítéssel történik.
Az ajánlat elbírálásánál követelmény volt az építkezés során és azt követő kiemelt környezetvédelmi és a környéken élők biztonságát szolgáló intézkedési terv készítése. Az erre irányuló intézkedések és beruházások értéke a teljes költség mintegy 10 százalékát teszik ki.
Az M6-os autópálya a főváros és Dunaújváros között két szakaszban épül meg. Az új sztráda hosszabb, hatvan kilométeres szakaszát – a német és osztrák befektetők által alapított – az M6 Duna Koncessziós Autópálya Rt.-nek szerződés szerint 2006 márciusában kell ideiglenesen forgalomba helyeznie.
