Belföld

A varsói reptér elesik a fapados forgalomtól

A varsói repülőtér nem hajlandó az alacsony költségekkel dolgozó szállítók feltételeit elfogadni, ezért a SkyEurope társaság repülőkapacitásának egy részét Varsóból Krakkóba telepíti át.

A SkyEurope Airlines Rt. alacsony költségekkel dolgozó légitársaság az eredetileg tervezett járatbővítés helyett a krakkói járatainak számát duplázza meg.

A lengyelországi változások fő okai a varsói repülőtérrel folytatott hosszú tárgyalások során tapasztalt rugalmatlanság. A két társaság között nem jött létre egyetérétés, mert a varsói repülőtér új termináljának építése lehetetlenné teszi a megfelelő parkolókapacitás biztosítását, miközben az építkezés legnagyobb részét éppen nyárra tervezik, amikor a SkyEurope társaság a legtöbb utast várja.

További gondot jelentett, hogy a varsói repülőtér az új terminál költségeit az egy utasra eső repülőtéri illeték 23 százalékkal való növelésével akarja fedezni, ami az alacsony árú szállítás filozófiájával abszolút ellentétben áll.

A SkyEurope szintén kifogásolta, hogy a repülőtér nem igazolta a légitársaság minden igényelt slotját (érkezési és indulási idejét), melyeket az Etiuda alacsony-költségű termináljáról szeretné indítani.

Ráadásul a varsói repülőtér pénzbírságot ró ki a 22:00 óránál későbbi érkezésű járatok esetében.

Mindezek miatt a SkyEurope társaság az IATA képviselőinek és a repülőtársaságok képviselőinek legutóbbi megbeszélése során a varsói repülőteret világosan értesítette, hogy a varsói járatok bővítése a szállítók és a repülőtér együttműködésével kell, hogy történjen. A SkyEurope társaság az új járatokba addig nem kezdi meg beruházását, amíg a repülőtér nem alakít ki megfelelő üzleti környezetet.

A légitársaság nyilatkozatában azonban leszögezte: a társaság ismételten bővíteni kívánja járatait a varsói repülőtéren, amennyiben az alacsony költséggel dolgozó társaságok számára is javul az üzleti környezet.

Az utóbbi tizenkét hónap során a SkyEurope társaság 1,1 millió utast szállított, ezek közül 226 ezret Lengyelországból, 73 százalékos járatkihasználás mellett. A 2005-ös nyári szezonban a társaság 22 útvonalon, 14 országban, 41 rendszeres járatot üzemeltet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik