Belföld

1,83 milliárd forint veszteség a Pannonplastnál

A Pannonplast a tavalyi évet 1,83 milliárd forint veszteséggel zárta, ami egy év alatt mindössze 0,9 százalékos javulást jelent, miközben a nettó árbevétel 0,8 százalékkal 26,58 milliárd forintra nőtt – derült ki a cég nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) alapján készült, konszolidált gyorsjelentéséből.

Gyitmóthy Dénes, a Pannonplast pénzügyi igazgatója hétfőn elmondta, hogy a 2004 negyedik negyedévében elkönyvelt 873 millió forint veszteségből mintegy 300 millió forint a fundamentumoknak volt köszönhető. Közel 500 millió forintot tett ki az a veszteség, amire a Pannonplast a korábban közzétett profitfigyelmeztetésében már utalt, amit a korábbi időszakokra visszavezethető egyszeri tételek okoztak.

A Pannonplast jelenlegi menedzsmentje és a tulajdonosok nem az árbevétel növelését, hanem a nyereségesség helyreállítását tartják szem előtt. Az idei üzleti terv számadatairól a pénzügyi igazgató nem kívánt nyilatkozni, mindössze annyit közölt, hogy jelentős költségcsökkenéssel számol a társaság, és ingatlanok értékesítésből mintegy egy milliárd forint bevételt vár. A cégcsoport foglalkozik a pénzügyi befektetésnek tekintett cégeinek esetleges eladásával is. A műanyag csőgyártással foglalkozó Pannonpipe iránt nagy az érdeklődés.

A Pannonplast Műszaki Műanyagok Rt.-nél (PMM) folyó hatékonyságjavítási programnak már az idei év első félévének végére hatása lesz, üzemi szinten a nullszaldó elérése a cél. A cégcsoport eladósodottságának 60 százaléka a PMM Rt.-hez kapcsolódik, amely tavaly 1,85 milliárd forinttal járult hozzá a Pannonplast konszolidált 1,83 milliárd forint veszteségéhez.

Az idén a közvetlen autóipari beszállításokra is látszik lehetőség – mondta Szabó Balázs vezérigazgató. A Pannonplastnak ez a leányvállalata jelenleg közvetve beszállítója az autóiparnak, az ebből származó bevétel nem éri el a Pannonplast árbevételének 10 százalékát.

A fogyasztási csomagolási üzletágat képviselő Pannonunionnak erős versenyhelyzetben kell helytállnia, ezért az idén már beruházásokat is kell végezni – mondták a cég vezetői.

A társaság folytatja az európai uniós tagságra aspiráló országokban a terjeszkedést, így elsősorban Bulgáriában keresik az akvizíciós lehetőségeket. Romániában, ahol évi mintegy 10 százalékkal bővül a piac, a jelenlegi 30 százalékos piaci rész a megtartása a cél – közölte Szabó Balázs.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik